ایران در ردیف سازندگان پل های انتقال مسافر به هواپیما قرار گرفت

کد خبر: ۱۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016


مهندسان و متخصصان صنعت تجهیزات فرودگاهی درشهرک صنعتی نظرآباد استان البرز با طراحی و ساخت پل انتقال مسافر به هواپیما ، کشورمان را در ردیف سازندگان این نوع پل در جهان قرار دادند.

امیر رضا برکتین مدیرعامل شرکت تولیدی تجهیزات فرودگاهی مستقر در شهرستان نظرآباد استان البرز روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از این فناوری ساخت پل انتقال مسافر به هواپیما در اختیار سه کشور اروپایی ، آمریکا و کره جنوبی بود که

متخصصان داخلی موفق شدند کشورمان را در ردیف سازندگان این سیستم فرودگاهی قرار دهند.

وی بیان داشت: نمونه اولیه این محصول در زمان حاضر بصورت کامل ساخته شده و تمام مجوزها و استانداردهای لازم برای تولید انبوه

را دریافت کرده است.

برکتین گفت: این پل به صورت متحرک ساخته شده و به هنگام سوار و پیاده کردن مسافر مستقیم از ترمینال به درب های هواپیما متصل می شود و دیگر نیازی به پله و خودرو انتقال مسافر از ترمینال به هواپیما و برعکس نیست.

مدیر پروژه در خصوص ویژگی های این سازه اظهارداشت: این پل بر اساس مختصات فرودگاه ها ، سفارش مشتری و اندازه هواپیماها در اندازه ها و مدل های خاصی طراحی و ساخته می شود.

وی افزود: این سازه با توجه به محل نصب و بکارگیری در کوچکترین اندازه یعنی 13 متر و بالاترین اندازه یعنی 50 متر قابل ساخت است.

برکتین گفت: در صورت حمایت های دولت ، با تولید انبوه این محصول حدود 200 میلیون دلار صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

برکتین اظهار داشت: اکنون قیمت نمونه خارجی این پل ، یک میلیون و 200 هزار دلار است که درصورت حمایت دولت سالانه 20 دستگاه از این پل با کمترین قیمت تولید و در اختیار فرودگاه های کشور قرار می دهیم .

شهرستان نظرآباد واقع در غرب کرج با برخورداری از حدود 500 واحد تولیدی و صنعتی یکی از قطب های صنعتی کشور است .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار