آیت الله احمد مبلغی

مجلس خبرگان نقطه آرامش بخشی برای انقلاب و نظام است

آیت الله احمد مبلغی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی گفت: خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد - متجزی یا مطلق- هستند؛ طبیعتا نگاه آن‌ها نیز از اجتهاد بر می‌خیزد ودر قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادهای اساسی از جمله مجلس خبرگان رهبری تعبیه شده که هرچه زمان به جلوتر می رود احساس ضرورت و اطمینان بحشی آن نهادها برای نظام جمهوری اسلامی بیش‌تر روشن می‌شود
کد خبر: ۱۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 01 March 2016


به گزارش تابناک لرستان ،آیت الله احمد مبلغی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی گفت: خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد - متجزی یا مطلق- هستند؛ طبیعتا نگاه آن‌ها نیز از اجتهاد بر می‌خیزد.

وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادهای اساسی از جمله مجلس خبرگان رهبری تعبیه شده که هرچه زمان به جلوتر می رود احساس ضرورت و اطمینان بحشی آن نهادها برای نظام جمهوری اسلامی بیش‌تر روشن می‌شود.

مبلغی با بیان اینکه مجلس خبرگان نقطه آرامش بخشی برای انقلاب و نظام است،تصریح کرد: در کارزار سیاست هر جایی ممکن است به نوعی تحت تاثیر قرار بگیرد ولی مجلس خبرگان رهبری فراتر از جناح‌ها، نقطه آرامش و امید‌دهنده به جامعه و لنگرگاه حرکت است و باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه از نگاه جامعه شناختی هر چه زمان به جلوتر می رود حضور دین در جامعه و نقش‌آفرینی آن نیز رو به تزاید است،اظهار کرد: با پیش تاختن جامعه به سمت جلو وظهورتحولات اجتماعی، رجوع به فطرت انسانی حجم عمیق‌تری پیدا می‌کند.

مبلغی عنوان کرد: امروز پرسش اصلی جوان حاضر در فضای مجازی و مواجهه با مفاهیم، ایده ها و نیازهای جدید، دیگر این نیست که آیا خدا هست یا نیست، بلکه سوال اصلی آن‌ها این است که دین خداوند را چگونه می‌توان با زندگی مردم مرتبط ساخت؟

احمدمبلغی گفت: جوانان امروز با نگاه گسترده خود، خداوند را می‌یابند و ایمان آن‌ها به پروردگار عالم نیز بیش‌تر شده است، ولی هنر این است که ما رابطه دین و خداوند را که ثبوتا یک رابطه تنگاتنگی است را با توجه به نیازهای جامعه امروز به صورت منطقی، دقیق و واقع بینانه معرفی کنیم.

منتخب مردم لرستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یادآوری کرد: حتی در غرب که نوعی دین‌ستیزی حاکم بود امروز نوعی بازگشت به دین در حال شکل گیری است، اگر چه آنها بازگشت به دین را از این باب می پذیریند که دین هویت انسان را تشکیل می‌دهد و حذف دین، به هویت‌ها ضربه می‌زند.

آیت الله احمد مبلغی در پایان تاکید کرد: این که براساس نگاه دینی، هر چه زمان به جلوتر می‌رود فضا و مجال برای استیلا و حضوربخشی دین در جوامع بیش‌تر خواهد شد و ریشه آن نیز عمیق‌تر شدن فهم و آگاهی انسان‌ها می‌باشد، در نتیجه توجه به دین بیش‌تر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار