غرس ۵۰ هزار اصله نهال در استان هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از غرس ۷۵۰۰ اصله نهال در نخستین روز از هفته منابع طبیعی در استان خبرداد و گفت: در هفته منابع طبیعی، ۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان غرس می‌شود.
کد خبر: ۱۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 05 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: منابع طبیعی یک موضوع فرابخشی است که  تاثیر مستقیمی بر روی اقلیم دارد و این موضوع شامل ریزگردها و سیلاب‌ها بوده که می‌توان با کشت درختان از ورود این ریزگردها و خسارات احتمالی سیلاب‌ها جلوگیری کرد.
 
وی در ادامه بیان‌داشت: اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان هر ساله به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ درختکاری، نهال رایگان در جایگاه‌های مشخص توزیع می‌کند.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از غرس 7500 اصله نهال در اولین روز از هفته منابع طبیعی خبرداد  و گفت: همزمان با سراسر کشور در طول هفته منابع طبیعی 50 هزارنهال در استان هرمزگان غرس می‌شود.
 
ذاکری، پیشگیری از تصرف در بیش از 500 هکتار و رفع تصرف بیش از 300 هکتار از اراضی ملی را از مهم‌ترین فعالیت اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان در طول سال جاری عنوان‌کرد.
 
وی، توسعه فعالیت‌های آبخیزداری، حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و خاک در سطح استان، زیر پوشش قرار دادن حوزه آبخیزداری جدید در دست ساخت و کنترل فرسایش و رسوب را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در طول سال جاری ذکر‌کرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ادامه داد: شناسایی مناطق حساس و اولویت‌بندی و مراقبت‌های منظم و دوره‌ای در مناطق مختلف، اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی حوزه آبخیزداری در هرمزگان با نگاه ترویجی و آموزشی و منابع معیشت پایدار از دیگر طرح‌های اجراشده در سال جاری است.
 
ذاکری در پایان از راه‌اندازی و تشکیل مجمع خیرین آبخیزداری در هرمزگان خبرداد و گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری، این مجمع برای نخستین بار در کشور در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار