کاشت ۱۷۶ اصله نهال به یاد شهدای سوادآموزی در بهشهر

۱۷۶ اصله نهال به یادشهدای سوادآموزی کشور همزمان با هفته منابع طبیعی در بهشهر غرس شد.
کد خبر: ۱۹۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 05 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، قربانعلی اصغری مدیر آموزش‌وپرورش بهشهر در مدرسه یعقوب لنگه با تاکید بر امر درختکاری، آن را از سنت‌های نیک دانست که باید در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان باید در مدارس نهادینه شود، یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده کلاسهای آموزشی در این راستا در حال برگزاری است.

اصغری همچنین با گرامیداشت یاد ۱۷۶ سوادآموز کشور گفت: از این تعداد پنج شهید والامقام چبه مازندران تعلق دارد که پاسداشت نام و یاد آن از وظایف مهم ما است.

مدیر آموزش‌وپرورش بهشهر با بیان اینکه توجه به هشدارهای زیست‌محیطی و جلوگیری از آلودگی هوا از مسائل مهم است که باید موردتوجه باشد، افزود: یادآور شد: امروزه شهرها به سمت صنعتی شدن در حال حرکت هستند وباید درختکاری در دستور کارقرارگیرد تا محیطی سالم برای همگان فراهم شود و از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری شود.

اصغری اظهار داشت: فضای سبز علاوه بر رفع آلودگی در سلامت روح و جسم تأثیرگذار است و همچنین می‌توان از میوه و ثمره آن استفاده کرد.

وی جلوگیری از فرسایش خاک را از دیگر فواید درختکاری عنوان کرد که جلوی سیلاب و جاری شدن سیل و وارد شدن خسارت را می‌گیرد و گفت: باید بافرهنگ سازی کاشت و داشت درختان، جامعه‌ای سالم برای خود و آیندگان بسازیم.

در این مراسم توسط سوادآموزان، مسئولان و مربیان سوادآموزی در مدرسه یعقوب لنگه در مساحت سه هزار مترمربع، یک هزار و ۵۰ اصله درخت کاشته شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار