ثروت عمومی و انفال را باید همه صیانت کنند

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: ثروت عمومی و انفال را باید همه مورد توجه و صیانت قرار دهند تا خلأیی در این مسیر به وجود نیاید.
کد خبر: ۱۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید ناصر عتباتی عصر امروز در آیین گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی در اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضا به ویژه دادستان در برخورد جدی با مخربان اراضی ملی و طبیعی مصمم حضور پیدا کرده و به هیچ سودجو اجازه نمی‌دهد تا بیت‌المال را به غارت ببرند.

وی با بیان اینکه به رغم همه تلاش‌ها و ابزار قانونی به دلیل گستردگی کار نمی‌توان تنها با بگیر و ببند قانون را اجرایی کرد، گفت: خود مردم باید با احساس وظیفه و تکلیف در قبال سرمایه‌های این کشور ورود پیدا کنند و اجازه ندهند تا جنگل، مرتع یا اراضی ملی به یغما برود.

دادستان عمومی و انقلاب استان بزرگ‌ترین صیانت را از این سرمایه‌ها بهره‌برداری درست، منطقی و قانونی توصیف کرد و افزود: عظیم‌ترین مشکلات در این حوزه روی آوردن به کشت و زرع در اراضی ملی است.

عتباتی با بیان اینکه نمی‌توان با رفتار قهرآمیز و یا زندانی کردن افراد به این مشکلات فائق آمد، تصریح کرد: هر چند رویکرد سیستم قضایی یک رویکرد پیش‌گیرانه با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات است، اما باید نهادهای تأثیرگذار فرهنگ‌سازی را به عنوان اولویت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی به صدور آرا و اجرای احکام صادر شده در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی، مراتع و زمین‌های کشاورزی را یادآور شد و بیان کرد: هرگونه تخریب و تعدی در این زمینه جرم محسوب می‌شود و با تشکیل پرونده در مناطق مختلف استان رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب ویژه انجام می‌شود.

عتباتی با گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی با قدردانی از همکاری نزدیک منابع طبیعی و اکیپ‌های یگان حفاظت با مجموعه قضایی و انتظامی، ضرورت برخورد جدی‌تر در این زمینه را مورد تاکید و توجه قرار داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار