برخورد با عرضه‌کنندگان مواد محترقه غیر مجاز در گیلان

کد خبر: ۱۹۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 14 March 2016
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان از برخورد قاطع قضایی با عرضه‌کنندگان و فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا قشلاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مرجع رسیدگی به تخلف‌های اقتصادی در بخش دولتی و غیر دولتی در بدنه دولت است اظهار کرد: رسیدگی به تخلف‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی و تخلف‌هایی که در قانون تعزیرات حکومتی پیش‌بینی شده، به عهده سازمان مذکور است.

وی رسیدگی به تخلف‌های بخش بهداشتی و درمانی و قاچاق کالا و ارز را مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد و افزود: سازمان مذکور طبق قانون به تخلف‌های مذکور رسیدگی می‌کند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان از همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف با این سازمان خبر داد و بیان کرد: در تمام سال بازرسان سازمان‌های مذکور بر نحوه عرضه کالا و خدمات در واحدهای صنفی و غیر صنفی به منظور کنترل و تنظیم بازار با سازمان تعزیرات حکومتی همکاری می‌کنند.

قشلاقی با بیان اینکه گزارش تخلف‌ها توسط بازرسان به شعبه‌های تعزیرات حکومتی در نقاط مختلف گیلان ارسال می‌شود، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلف‌ها، صدور حکم و اجرای آرای صادره است.

وی به تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: مشارکت شهروندان در اطلاع‌رسانی از تخلف‌های صنفی و غیر صنفی حائز اهمیت است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه امکان ارائه شکایت حضوری شهروندان به شعب این سازمان در نقاط مختلف استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: شماره تلفن گویای 33365548 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است ضمن اینکه سامانه پیامکی 30009651 برای دریافت شکایت شهروندان راه‌اندازی شده است.

قشلاقی بر اعلام نشانی و مکان دقیق تخلف به سامانه پیامکی سازمان تعزیرات حکومتی گیلان تاکید کرد و یادآور شد: شکایت‌های ارسالی در اسرع وقت بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و اتاق اصناف استان با تعداد بسیار واحدهای صنفی و غیر صنفی مواجه هستند، اظهار کرد: مشارکت شهروندان حلقه تکمیل روند بازرسی از بازار است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان از اجرای طرح نظارتی ایام نوروز از 16 اسفند ماه جاری در استان خبر داد و افزود: بازرسان در نوبت‌های کاری صبح و بعد از ظهر از واحدهای صنفی و غیر صنفی در نقاط مختلف گیلان بازرسی می‌کنند.

قشلاقی با اشاره به برقراری نوبت‌های کاری صبح بازرسان در ایام تعطیل در نقاط مختلف گیلان، بیان کرد: طرح نظارتی ایام نوروز تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی به ورود مواد محترقه به طور غیر قانونی و قاچاق در بازار اشاره کرد و گفت: عرضه و فروش مواد محترقه غیر مجاز کالای قاچاق محسوب می‌شود و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه کشفیاتی در این زمینه دارند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه پرونده‌های مواد محترقه غیر مجاز به این سازمان ارجاع شده است، تصریح کرد: با هر گونه عرضه و فروش مواد محترقه غیر مجاز به طور قاطع برخورد قضایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار