بارش برف و کولاک در ارتفاعات البرز

کد خبر: ۲۰۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 26 March 2016

اداره کل هواشناسی استان البرز با ورود سامانه بارشی به کشور و به تبع استان البرز بارش برف و کولاک در ارتفاعات استان و همچنین احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها را پیش‌بینی کرد.

منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: امروز (شنبه) سامانه بارشی فعالی از غرب وارد كشور شده و از بعدازظهر امروز به تدریج نیمه غربی و استان‌های واقع در جنوب البرز را در بر خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در استان البرز فعال بوده و پیامد آن، بارش باران، گاهی با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و جاده ‌های كوهستانی بارش به صورت برف پیش­‌بینی می­‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز اضافه کرد: بارش برف در ارتفاعات گاهی با وزش باد شدید و همراه با كولاک برف خواهد بود طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل­‌ها و رودخانه­‌های فصلی دور از انتظار نیست به همین منظور توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم به كار گرفته شود.

رحمانیان در پایان پخش كود در اراضی آیش آبی و دیم با توجه به فرصت باقی مانده، محافظت از كندوها در برابر نوسانات دمایی، پاكسازی راه آب مزارع و باغات، خودداری از انجام هرگونه محلول پاشی و سم‌پاشی تا اواخر هفته، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی كه بارش وجود دارد را پیش بینی‌های هواشناسی در حوزه کشاورزی اعلام کرد.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار