فروش میلیاردی صنایع‌دستی در نوروز

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در استان همدان 242 غرفه صنایع‌دستی برپا شد، گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروش صنایع‌دستی در این ایام بوده است.
کد خبر: ۲۰۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 04 April 2016

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در استان همدان 242 غرفه صنایع‌دستی برپا شد، گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروش صنایع‌دستی در این ایام بوده است.

به گزارش فارس،علیرضا قاسمی اظهار کرد: استان همدان در کنار جاذبه‌های گردشگری در راستای غنیسازی اوقات فراغت گردشگران و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌ دستی به مسافران و آشنایی آنها با رشته‌های صنایع‌ دستی اقدام به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات شد.

وی تصریح کرد: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی در شهرهای ملایر، رزن، لاله‌جین، همدان و اسدآباد یک غرفه و در همدان در سه نقطه برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان گفت: آرامگاه بوعلی سینا برای تجربه کردن هنرمندان، ورکشاپ سفال و چرم را داشتند و مسافران با مراحل تهیه سراجی سنتی آشنا شدند.

وی اضافه کرد: گنبد علویان در پنج غرفه شامل رشته‌های عروسک‌بافی، سفال و گلیم‌بافی نمایشگاهی را ایجاد کرده بود که برای بازدیدکنندگان بسیار جالب بود.

قاسمی با بیان اینکه تپه هگمتانه در دو بخش نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع‌دستی فعال بود، گفت: 10 غرفه در تپه هگمتانه توسط هنرمندان دارای نشان ملی تشکیل شد و امسال برای نخستین بار در رشته‌های ساز سنتی، سفال و چرم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حمام ارامنه هگمتانه نیز امسال به بازارچه صنایع‌دستی اختصاص یافت، بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در این مکان حضور داشتند و افراد فعال در صنایع‌ دستی در رشته‌های سفال، چرم و عروسک‌بافی در 6 غرفه فضای خوبی ایجاد کردند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در مجموع در سراسر استان 242 غرفه صنایع‌دستی برپا شد، گفت: یکمیلیارد و 400 میلیون تومان، میزان فروش صنایع‌دستی در این ایام بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از 29 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه جاری 17 نمایشگاه با 242 غرفه صنایع‌دستی در شهرهای همدان، نهاوند، ملایر، لاله‌جین، تویسرکان و اسدآباد برپا شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار