چهره کرمانشاه امسال "متفاوت" می‌شود

عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به ورود قرار گاه خاتم(ص) به برخی پروژه‌های عمران شهری کرمانشاه، گفت: این امر نویدبخش تحولات مطلوبی در این حوزه در سال جاری است.
کد خبر: ۲۰۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 05 April 2016
عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به ورود قرار گاه خاتم(ص) به برخی پروژه‌های عمران شهری کرمانشاه، گفت: این امر نویدبخش تحولات مطلوبی در این حوزه در سال جاری است.

خسرو زرافشانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: طبق توافقی که قرارگاه سازندگی خاتم(ص) با استانداری کرمانشاه در دی ماه سال گذشته به امضا رسانده‌ است، این قرارگاه در حوزه عمرانی شهری کرمانشاه در دو زمینه احداث تونل قطار شهری و ساخت یازده تقاطع زیرگذر و روگذر شهر کرمانشاه ورود پیدا خواهد کرد.

زرافشانی تصریح کرد: در بحث پروژه قطار شهری، قرارگاه ساخت تونل این پروژه را به طول 5.8 کیلومتر از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی برعهده خواهد داشت.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص نحوه پرداخت هزینه ساخت این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم (ص) گفت: شهرداری 70 درصد هزینه ساخت این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم (ص) را از طریق واگذاری زمین و امتیازات تراکم پرداخت می‌کند و 30 درصد مابقی نیز از طریق منابع دولتی در اختیار قرارگاه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در بحث واگذاری زمین قرارگاه پذیرفته که با نظر کارشناسی اراضی ارائه شده را در اختیار گیرد و در بحث فروش تراکم هم قرارگاه می تواند در ساخت و سازهای خود از آن استفاده کند و یا در صورت عدم نیاز آن را واگذار کند.

زرافشانی با اشاره به سوابق کاری مطلوب قرارگاه خاتم (ص)، تصریح کرد: تمام مسئولین استان به همراه شهردار و شورای شهر کرمانشاه باید بستر لازم را برای قرارگاه در انجام پروژه‌ها فراهم کنند.

وی اظهار کرد: توافق استانداری با قرارگاه خاتم در زمینه ورود این قرارگاه به بسیاری پروژه های استان در دی ماه سال گذشته به امضا رسید و 24 اسفندماه سال گذشته این توافقنامه(در حوزه پروژه‌های عمران شهری) به شورای شهر کرمانشاه ارسال شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و در حال حاضر نیز جزییات اجرای این پروژه‌ها در کمیسیون‌های شورا در حال بررسی است و امیدواریم این پروژه‌ها در سال جاری اجرایی شده و امسال شاهد تحول مطلوبی در حوزه عمران شهری کرمانشاه باشیم.

به قطار شهری کرمانشاه بی مهری می‌شود

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه با انتقاد از روند کند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه، گفت: متاسفانه با گذشت شش سال از شروع این پروژه پیشرفت کلی آن 28 درصد بوده و این در حالیست که طبق برنامه زمانبندی پروژه، باید زودتر از اینها شاهد راه اندازی فاز اول آن می‌بودیم.

 وی با انتقاد از بی مهری دولت به این پروژه، گفت: متاسفانه دولت طی این سالها از سهمی که باید برای ساخت این پروژه پرداخت می‌کرده  بسیار کم گذاشته است، بطوریکه از مجموع 249 میلیاردی که طی این سالها باید پرداخت می‌کرده تنها 114 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

زرافشانی افزود: همچنین 10 میلیارد تومانی که در سفر مقام معظم رهبری برای تزریق به این پروژه به تصویب رسید تاکنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: این کم کاری دولت در پرداخت اعتبارات مورد نیاز پروژه در حالیست که شورای شهر و شهرداری کرمانشاه با جدیت پای این پروژه ایستاده اند و هر گونه مصوبه یا اراضی لازم در این زمینه را در اختیار پروژه قرار داده‌اند.

زرافشانی با اشاره به نیاز جدی شهر کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور به این پروژه، گفت: متاسفانه با روند کندی که این پروژه دارد، قطعا بیش از 10 سال دیگر برای بهره برداری آن زمان نیاز خواهد بود و در حالی تزریق اعتبارات به این پروژه از سوی دولت اندک است که این اولین خط قطار شهری کرمانشاه است و در سایر کلانشهرها خط های دو و سه قطار شهری هم راه افتاده است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: در دوران هشت ساله دفاع مقدس، شهر و استان کرمانشاه درگیر جنگ بود و عملا به ویرانه تبدیل شد و سایر استانها با دلار هفت تومانی در حال آباد کردن شهرهای خود بودند و این به دور از انصاف است که امروز کرمانشاه با این همه بی مهری مواجه شود.

زرافشانی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که پروژه قطار شهری برای شهر کرمانشاه دارد باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و همه مسئولان مربوطه از استانداری، شهرداری، شورای شهر و نمایندگان استان با جدیت پیگیر افزایش اعتبارات این پروژه و راه اندازی هر چه سریعتر آن باشند.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار ظرف دو تا سه سال آینده فاز یک این پروژه به بهره برداری رسیده و طی پنج سال دیگر تمام پروژه به بهره برداری می‌رسد.

پیگیر استیضاح شهردار هستم

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه از پیگیری روند استیضاح دوباره شهردار کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: تذکرهای لازم در این زمینه به شهردار کرمانشاه داده شده و سوالات نیز بصورت کتبی از سوی رییس شورا به شهردار ابلاغ شده و با توجه به اتمام مهلت او برای پاسخگویی به این سوالات و عدم پاسخگویی شهردار، در حال حاضر در حال جمع آوری امضا برای برگزاری جلسه استیضاح هستم.

وی تاکید کرد: شهردار کرمانشاه برای همه اعضای شورا فردی محترم است و مشکل ما با او تنها در خصوص مسائل کاری از جمله بحث نیروهای انسانی شهرداری است و اعتباراتی که وعده آوردن آنها را به کرمانشاه داده بودند اما هیچ کدام عملی نشد، است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار