با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهور؛

زنگ انقلاب در زادگاه امام راحل نواخته شد

با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهور و مسئولان ارشد استان و شهرستان زنگ انقلاب در خمین به صدا درآمد و جشن‌ انقلاب آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 01 February 2015
حجت‌الاسلام اکرمی در این مراسم با بیان اینکه شاه در دوران حکومت خود نه تنها ایران را به اروپا، شوروی و آمریکا فروخت بلکه در جریان اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی نیز با این رژیم اشغالگر همکاری و هدستی می‌کرد به تفاوت‌های ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: آمار باسوادان در قبل از انقلاب 48 درصد بود و ایران تنها 150 هزار دانشجو در سراسر کشور داشت و از پیشرفت تکنولوژی و فناوری نیز خبری نبود.

وی افزود: طی 36 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد آمار باسوادان به 90 درصد رسیده و چهار میلیون و 700 هزار دانشجو در کشور به تحصیل مشغولند.

وی ضمن اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی و سلامت به امار چهار هزار نفری جراحان در ایران اشاره کرد و افزود: امروز خدمات ایران در حوزه سلامت به دیگر کشورها نیز صادر می شود.

وی همچنین به بومی سازی فناوری غنی‌سازی در ایران به عنوان دیگر دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز مقتدر و قدرتمند شده‌ایم و رشادت‌های افرادی چون سرداران سلیمانی، الله دادی و نقوی مصداق قدرت ایران در منطقه و تأثیرگذاری این کشور در معادلان منطقه و دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه امروز در معادلات بین‌المللی موثر هستیم به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما در جریان مذاکرات به دنیا اثبات کردیم که دارای قدرت منطق هستیم که بر پایه ایمان، شرف، قانون و پایبندی به قوانین بین المللی شکل گرفته است.

در این مراسم بعد از نواختن زنگ انقلاب، سرود 57 نفره در بیت امام(ره) اجرا شد.

تندیس امام خمینی (ره) به بیت ایشان اهدا شد و سازنده این تندیس از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین ازکتاب سرزمین آفتاب که به همت خبرگزاری تسنیم گردآوری شده است رونمایی شد.

جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان خمین نیز در این شهرستان برگزار شد که اخبار مربوط به آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار