عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد

بایدهای تحقق اقتصاد مقاومتی

علی آقامحمدی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چند محور اصلی و اساسی است که مهمترین آنها شامل مردمی بودن، تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان، درون‌زایی، برونگرایی و عدالت‌محور بودن است.
کد خبر: ۲۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 April 2016
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصلاح نظام قیمت‌ها و ساماندهی خدمات را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مسئولان برای معیشت مردم برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به نام اقتصاد مقاومتی مزین فرموده‌اند که این نام‌گذاری نشان می‌دهد که مهمترین نیاز امروز ما توجه در حوزه اقتصاد، اصلاح و کاستی‌هاست.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چند محور اصلی و اساسی است که مهمترین آنها شامل مردمی بودن، تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان، درون‌زایی، برونگرایی و عدالت‌محور بودن است.

آقامحمدی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، ادامه داد: در صورت اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توسعه و پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در حوزه سیاست و تأمین امنیت اقدامات بسیار خوبی طی دوران باشکوه انقلاب اسلامی انجام شده است اما در حوزه اقتصاد کارهای نکرده بسیاری داریم که باید برای رفع کاستی‌ها اقدام و عمل جدی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح محورهای اقتصاد مقاومتی گفت: برون‌گرایی یعنی اینکه بدانیم در ارتباط با خارج از کشور به دنبال چه چیزی هستیم و از ارتباط با دیگر کشورها چه چیزی را می‌خواهیم، به طور قطع دستیابی به دانش و سرمایه خارجی در این بخش باید مورد تأکید جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: درون‌زایی نیز به این معناست که ما به توان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی خود اتکا کرده و بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها به خودکفایی دست یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اقتصاد مردمی و عدالت‌محور می‌تواند مشکلات بسیاری از جامعه و به ویژه معیشت مردم برطرف کند.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیاز به روحیه جهادی دارد، گفت: اقدام و عمل در این حوزه یک جهاد واقعی است و همه وظیفه داریم در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی دستیابی به رشد 8 درصدی را از جمله مهمترین نیازهای اقتصاد کشور توصیف کرد و افزود: برای رسیدن به این نقطه کارهای نکرده بسیار داریم و همه باید دست در دست هم داده و اقتصاد کشور را ساماندهی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصلاح نظام قیمت‌ها و ساماندهی خدمات را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بدون توجه و داشتن برنامه‌ریزی علمی نمی‌توان امیدوار به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

آقامحمدی همچنین به شرایط منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی می‌خواهند نفس ما را بگیرند که باید یا در برابر آنها کوتاه آمد و دست از استقلال، عزت و سربلندی برداریم یا اینکه در برابر این زورگویی مقاومت کنیم.

وی سرنوشت کشورهای منطقه به ویژه لبنان و فلسطین را برای ایران بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: در نقطه مقابل ما رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرار دارد و اگر بتواند مقاومت اسلامی را در هم بشکند به طور قطع استقلال، تمامیت ارضی، عزت و سربلندی ما نیز تهدید می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه خاورمیانه را منطقه حساس و استراتژیک توصیف کرد و گفت: نمی‌توان بدون مقاومت در برابر زورگویی‌های غرب صلح و آرامش را به این منطقه آورد.

آقامحمدی در پایان سخنان خود از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست برای معیشت مردم برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار