کشت 4 هزار هکتار کلزا در پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت‌: 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد برای کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۱۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲ 13 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی‌اکبر حسنیان در بازدید از روند کشت و زرع بهاری در پارس‌آباد اظهار کرد: با توجه به ضرورت تولید و توسعه دانه‌های روغنی در منطقه، کشت کلزا به عنوان محصول ارزشمند در این حوزه همواره مورد توجه زارعان منطقه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 12 هزار تن کلزا از زارعان منطقه خریداری شود که این شرایط وضعیت متفاوتی را برای افزایش تولید محصولات دانه‌های روغنی و استحصال آنها به وجود آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌‌آباد گفت: 40 تا 50 درصد محصول کلزا را روغن خوراکی و 28 درصد آن را نیز پروتئین تشکیل می‌دهد که به عنوان خوراک دام دامداری‌ها نیز مفید به فایده است.

حسنیان توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی را به کشت کلزا به عنوان تناوب کشت و افزایش بهره‌وری‌ها یادآور شد و افزود: قطعاً تلاش بر افزایش راندمان تولید و همچنین برداشت محصولات کیفی کلزاست تا زمینه روغن‌کشی مناسب این محصول فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با توسعه کشت کلزا به جای برخی محصولاتی که بهره‌وری کمتری دارند، انتظار می‌رود شرایط متفاوت‌تری را در زراعت منطقه شاهد باشیم.

این مسئول با رد شایعه شیوع بیماری زنگ زرد در گندم‌زارهای پارس‌آباد اضافه کرد:‌ مراقبت‌های لازم انجام می‌شود تا به موقع سمپاشی‌ها انجام شده و جلوی گسترش این بیماری در صورت مشاهده علائم آن در کانون‌های توسعه‌ای این بیماری گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار