تولید نشاء گوجه در مزرعه نمونه آستان‌قدس

سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه از آغاز تولید نشاء گوجه فرنگی در این موسسه خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 13 April 2016
مهندس علی اورعی زارع در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی گفت: در سال جاری 30 میلیون نشاء گوجه فرنگی تولید خواهد شد که این رقم در سال گذشته 23 میلیون و 500 هزار نشاء بوده است.
وی ادامه داد: بخشي از این نشاءها پس از نگهداری در گلخانه، در خرداد ماه امسال در زمین اصلی به مساحت 450 هکتار کاشته می‌شود.
اورعی زارع اضافه کرد: برداشت گوجه فرنگی‌های کشت شده نیز در شهریور و مهر ماه امسال صورت می‌گیرد.  
وی با اشاره به ارقام نشاءهای تولیدی گفت: این ارقام شامل زمرد، فلات، سادین و پتو ايرلي  chاست که به روش نرسرینگ تولید می‌شوند.
اورعی زارع درباره فواید کشت به روش نرسرینگ گفت: تراکم مناسب بوته‌های گوجه فرنگی، تنظیم تاریخ برداشت محصول، برداشت زودتر از موعد در مقایسه با روش بذری، مقاومت در برابر بیماری‌های گیاهی، صرفه جویی در مصرف آب، یکنواختی کشت و کاهش نیروی انسانی از جمله مزایای این روش به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در تولید محصولات کشاورزی افزود: علاوه بر آبیاری نشاء‌های نگهداری شده در گلخانه به روش بارانی، این محصول پس از انتقال به زمین اصلی با سیستم‌های تحت فشار قطره‌ای نیز آبیاری می شود.
اورعی زارع ادامه داد: بیشتر نشاء‌های تولیدی در اراضی مزرعه نمونه مورد استفاده قرار می گیرد و برای فروش نیز شرکت‌ها و موسسات کشاورزی وابسته به آستان قدس رضوی در اولویت هستند.
سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه همچنین از تولید نشاء فلفل دلمه ای رنگی و بادمجان توسط این موسسه طی سال جاری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رامين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
30ميليون نشا گوجه ؟ اينهم شد امار ؟ تاثير اين توليد را بر قيمت گوجه در زمان برداشت بررسي كنيد . وگرنه در يك گلخانه 2000 متري هم مي شود 50 ميليون نشا بادمجون يا گوجه كاشت .
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار