رئیس شورای اسلامی استان خوزستان عنوان کرد:

می خواهند با فضاسازی رسانه ای ادامه انتقال آب از کارون، کرخه و دز را توجیه کنند

در صورتی که کشاورران خوزستانی به علت کم آب بودن کارون حق کشت تابستانه ندارند با فصاسازی رسانه ای در خصوص سیل اخیر و پرآب نشان دادن خوزستان باعث ایجاد خسارت شده و می خواهند ادامه انتقال آب از سرچشمه های کارون، کرخه و در را توجیه کنند.
کد خبر: ۲۱۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 16 April 2016
سید رضا موسوی رئیس شورای اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار تابناک خوزستان با اشاره به وضعیت پیش آمده در استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان دارای چند سد تولید برق است که پس از بارندگی های اخیر باز کردن یکباره دریچه سد ها باهث زیر آب رفتن حاشیه شهرها و روستاهای کنار رودخانه و وارد شدن خسارت های زیادی به مبلمان شهری، فضای سبز و کشاورزان شده است که میشد با باز کردن دریچه ها از چند روز قبل  و خروجی تدریجی آب این سیل را کنترل کرد.

موسوی با بیان اینکه، مشکلات مهمتر از سیل از جمله گرد و غبار و اپیدمی سرطان ناشی از آن، سد گتوند و شوری زمین های کشاورزی پایین دست آن و اراضی وسیع دیم در خوزستان وجود دارد ولی کسی پیگیری نمی کند تصریح کرد:  در صورتی که کشاورران خوزستانی به علت کم آب بودن کارون حق کشت تابستانه ندارند با فصاسازی رسانه ای در خصوص سیل اخیر و پرآب نشان دادن خوزستان باعث ایجاد خسارت شده و می خواهند ادامه انتقال آب از سرچشمه های کارون، کرخه و در را توجیه کنند.

وی گفت ؛ تخصیص دو هزارم درصد حق سهم نفت استان، کنترل گرد و غبار و عدم انتقال آب از سرچشمه ها برای مصارف غیر شرب می تواند باعث رونق دوباره این استان شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن جلكانی
|
United States
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
آقای موسوی درود بر شرف و انسانيتتان
اميدوارم صدای شما به بهارستان و گوش دولت برسد شايد كه وزير نيرو دست از تاراج آب كارون بر دارد و جلوگيری از اپيديمی سرطان ، كنترل ريز گردها ، مشكل سد گتوند و خشكسالی زمين های زراعی خوزستان را ارجعيت دهند.
امید رحیمی منجزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
با سلام و درود بر رهبر انقلاب و مردم همیشه در صحنه خوزستان
با اینکه چند سالی میباشد که تابستان ها از آب شرب به بعضی از مناطق کمبود آب میباشیم
لذا
از روپوشی وزیر نیرو و سایت اصفهان که کمال همدردی با مردم سیل زده نکردن خواهشمندم که دولت عزیز در مجلس شورای اسلامی بوجه ای تامین کند و مشکل خسارت دیدگان سیلاب وگرد و خاک را بررسی کند
تشکر از زحمات بی دریق جمهوری اسلامی ایران
امید رحیمی منجزی
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار