برگزاری نخستين شب آواز هگمتانه

مسئول واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان گفت: نخستين شب آواز هگمتانه در همدان برگزار و از آلبوم «صداي شاعر» در اين مراسم رونمايي شد.
کد خبر: ۲۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 18 April 2016

مسئول واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان گفت: نخستين شب آواز هگمتانه در همدان برگزار و از آلبوم «صداي شاعر» در اين مراسم رونمايي شد.

به گزارش ایرنا،جلال گودرزي سروش افزود: نخستين شب آواز هگمتانه به همت واحد موسيقي و سرود حوزه هنري استان همدان و با هدف توجه به موسيقي رديفي و دستگاهي ايران و همچنين توجه خاص به اجراي آواز برگزار شد.

وي ادامه داد: اين برنامه با حضور اساتيد و پيشكسوتان حوزه موسيقي استان اجرا شد.

وي تصريح كرد: در اين برنامه اجراي گوشه‌هاي مختلف در دستگاهها به دقت مورد توجه قرار گرفت و در كنار آن پرداختن به مسئله جواب آواز كه از نكات مهم در موسيقي دستگاهي ايراني است، به طور ويژه مورد نقد قرار گرفت.

گودرزي‌ سروش افزود: در اين مراسم همچنين از مجموعه صداي شاعر كه مجموعه اي از چهار آلبوم موسيقي است و در واحد موسيقي و سرود اين حوزه با همكاري واحد آفرينش‌هاي ادبي تنظيم و به معرفي شاعران پيشكسوت استان و تعدادي از آثار آنها پرداخته است رونمايي شد.

وي ادامه داد: در اين راستا آلبوم « صداي شاعر 1» در خرداد ماه93 در سالن اجتماعات حوزه هنري رونمايي شد كه شامل اشعار سيد مهدي موسوي فاخر، از شاعران برجسته استان، با دكلمه‌ي خود وي و آوازخواني بهروز اسلامي و به نوازندگي پژمان رضوي(تار) و منصور زندي(ني) بود.

گودرزي سروش افزود: مراحل توليد و ضبط آلبوم‌هاي صداي شاعر دو،سه و چهار نيز با آثار و دكلمه شاعران پيشكسوت سياوش ديهيمي، علي اصغر حمديه، ناصر جمشيدآبادي، احمد خوانساري و غلامرضا بهاري انجام شد كه آسوعبدالله بيگي(كمانچه)، فرهاد كريمي(سنتور)، مرتضي فطري(تاروسه تار) تكنوازي‌هاي اين آثار را انجام داده و با صداي كاظم مرادي و سيدمسعودقاري و تحت نظارت ضبط جلال گودرزي‌سروش به اتمام رسيد و در اين نشست رونمايي شد.

وي تصريح كرد: با همكاري واحد موسيقي و سرود و واحد آفرينس‌هاي ادبي حوزه هنري استان همدان، آثار ديگر شاعران استان نيز به تدريج در قالب بسته‌هاي چهارتايي روانه‌ي بازار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار