مصدومیت 407 ورزشکاردرسال 93

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان درخصوص تعداد مصدومان ورزشی همدان در سال 93 توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 12 April 2015
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان درخصوص تعداد مصدومان ورزشی همدان در سال 93 توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "رشید حیدری مقدم" افزود: سال گذشته 407 ورزشکار همدانی با مصدومیت مواجه شدند که فوتبال، کشتی و تکواندو بیشترین آمار را در این بخش به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 104 نفر در رشته ورزشی فوتبال مصدوم شدند تا مثل سال 92 بیشترین تعداد مصدومان ورزشی به این رشته پرمخاطب اختصاص یابد.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: کشتی با 57 ورزشکار مصدوم و تکواندو با 33 ورزشکار مصدوم پس از فوتبال بیشترین تعداد مصدومان را در سال 93 به خود اختصاص دادند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان ادامه داد: مصدومیت نزدیک به 50 نفر از ورزشکاران سال گذشته مربوط به ناحیه زانو بود که این نفرات برای مداوا به فدراسیون پزشکی ورزشی کشور معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش مصدومیت های ورزشی در همدان افزود: در چند سال گذشته همایش ‌های متعددی با هدف بررسی راه‌های پیشگیری از مصدومیت برای مربیان و ورزشکاران در همدان برگزار کردیم و برگزاری همین همایش ‌ها و کلاس ‌ها ما را به اهدافی که مدنظر داشتیم رساند و خوشبختانه آمار مصدومیت ‌ها در همدان به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

حیدری‌ مقدم در پایان افزایش خدمات‌ دهی به ورزشکاران را اولویت کاری این هیات ورزشی برشمرد و گفت: قصد داریم کلاس‌های تخصصی بیشتری در زمینه‌های دوپینگ، اثرات مخرب آن، راه ‌های پیشگیری از آسیب‌ دیدگی و ... برگزار کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار