برگزاری همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان گفت: همایش «حمایت از مصرف کنندگان» اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 21 April 2016
 رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان گفت: همایش «حمایت از مصرف کنندگان» اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، محمد شاهرخی در نشستی با خبرنگاران گفت: سال گذشته همایش «حمایت از حقوق مصرف کنندگان» ماه با محوریت حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای اهداف نظام اسلامی گام برداریم گفت: سازمان ملل حقوق ۸ گانه شامل سلامت و ایمنی، اطلاع‌رسانی صحیح، برخورداری از بازار رقابت، برخورداری از آموزش، محیط زیست سالم، برخورداری از تشکل و... را برای همه در نظر گرفته است و حق برخورداری از بازار و نیازهای تصمیم گیری و حق آموزش و داشتن تشکل از حقوق تولیدکنندگان در جهان است.

وی با طرح این موضوع که براساس فصل سوم حقوق حمایت از مصرف کنندگان انجمنی تشکیل شد و هدف از تشکیل این انجمن ساماندهی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، ادامه داد: ازجمله وظایف این انجمن فرهنگ سازی در رابطه با حقوق مصرف کنندگان است.

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان همدان همچنین با بیان اینکه نمایندگی این انجمن در ۳۱ استان و یک انجمن ملی در کشور تشکیل شده است بیان داشت: انجمن همدان ۳۱ مهرماه سال گذشته شروع به کار کرد و حقوقی که همه عرضه کنندگان کالا و خدمات باید رعایت کنند حق مصرف کنندگان است و این مهم در ارزیابی شرکت ها مورد توجه قرارمی گیرد.

شاهرخی همچنین مطرح کرد: همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان اسفند ماه سال گذشته در سالن همایش های صداو سیمای استان برگزار شد و امسال دومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در همدان برگزار خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که هدف ازبرگزاری این همایش فراهم کردن فرصت های مورد نیاز برای بنگاه های اقتصادی در تولید و توزیع و خدمات کالاست، افزود: مهم ترین هدف از برگزاری این همایش رعایت حقوق مصرف کنندگان و تلاش برای برقراری قیمت عادلانه کالا و تحویل به موقع کالاست.

وی همچنین عنوان کرد: تشویق مصرف کنندگان به تهیه کالای دارای استاندارد و ارائه محصولات برتر از دیگر اهداف این انجمن است و براساس شاخص های موجود شرکت ها رتبه بندی و موفق به دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خواهند شد.

شاهرخی افزود: امروزه باید صنعت استان از سیستم تولیدمداری به سیستم مدرن مشتری مداری روی بیاورد و با حاکم شدن نظام بهره وری خدمات خود را افزایش دهد.

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان همدان با اشاره به اینکه در مراحل ارزیابی شرکت ها، قیمت، کیفیت و خدمات فروش و رضایتمندی مشتریان ارزیابی می شود، ادامه داد: انجمن حمایت از مصرف کنندگان در این راستا تدوین و تشکیل شد و این همایش اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و محدودیتی برای ثبت شرکت ها وجود ندارد اما شرکت ها باید حداقل ۷۵ امتیاز را کسب کنند.

شاهرخی با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنتدگان نوپاست و بازوی اجرایی آن تعزیرات حکومتی است، گفت: استان همدان دومین استانی است که با تعزیرات حکومتی به توافق رسیده که شکایات را بررسی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار