اجرای طرح سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان

مدیرکل آموزش‌‌ و‌ پرورش استان همدان گفت: 150 هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح تحول سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۱۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 22 April 2016
مدیرکل آموزش‌‌ و‌ پرورش استان همدان گفت: 150 هزار دانش‌آموز همدانی زیر پوشش طرح تحول سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.

به گزارش فارس، عبدالرضا فولادوند در مراسم آغاز هفته سلامت با شعار «غلبه بر دیابت» در دبیرستان دخترانه ریحانه‌النبی در همدان اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و درمان، نیاز ضروری و امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه سلامتی یکی از نیازهای بشریت است، افزود: فعالیت‌های هر فرد در جامعه تحت‌ تأثیر سلامت و بهداشت است زیرا برای پیشبرد امور باید ابتدا توان جسمی و روحی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: دانش‌آموزان به عنوان سکان‌دار مدیریت جامعه در آینده، باید قبل از هر چیز از سلامت جسم و روح برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما ایجاد سلامت روحی، روانی و جسمی دانش‌آموزان است، گفت: دولت در طول دو سال و نیم گذشته همکاری خوبی را با آموزش‌ و‌ پرورش و علوم پزشکی در زمینه ضمانت سلامت نسل جدید و آینده ایجاد کرده است.

فولادوند با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: این طرح یکی از بزرگترین کارهایی است که در طول تاریخ پزشکی ایران اتفاق افتاده و گام بزرگی را در پیشبرد اهداف ما در آینده نزدیک ثبت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف آموزش‌ و‌ پرورش نهادینه کردن فرهنگ‌هاست، تأکید کرد: در حال حاضر فرهنگ زندگی درست، موضوعی است که دانش‌آموزان به آن نیاز مبرم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بخش عظیم گسترش بیماری‌های صعب‌العلاج را به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی دانست و ادامه داد: هر جسم برای ادامه فعالیت نیاز به کنترل و مراجعه منظم به پزشک دارد؛ چراکه با مراجعه به ‌موقع، تشخیص و درمان زودهنگام اتفاق می‌افتد.

این مسئول با اشاره به طرح‌های مشترک آموزش‌ و‌ پرورش و علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان گفت: در طرح تحول سلامت دهان و دندان 150 هزار دانش‌آموز در استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

فولادوند خاطرنشان کرد: در طرح غربالگری دانش‌آموزان نیز 280 هزار نفر با وجود فقط 200 مربی بهداشت در مدارس با همکاری خانه بهداشت شهرستان‌ها و روستاها، زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت دوجانبه آموزش‌ و‌ پرورش و علوم پزشکی، اظهار کرد: امیدواریم با سیاستگذاری بهداشتی ـ درمانی دولت تدبیر و امید، بخش عظیم مشکلات دیابتی در استان رفع شود.

این مسئول در پایان بهداشت روحی و روانی دانش‌آموزان را موضوع مهمی دانست و افزود: دانش‌آموزان با وجود یورش‌های فرهنگی غرب از وضعیت روحی و روانی خوبی برخوردار نیستند که باید در این زمینه هم برنامه‌ریزی اساسی انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار