ماشين حفار خط شش مترو به اميركبير رسيد

ماشين حفاري (TBM) در پروژه خط شش مترو تهران در مسير حفاري خود امروز (سه شنبه) به ايستگاه مترو اميركبير رسيد.
کد خبر: ۲۱۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 26 April 2016
معاون عمراني شركت مترو تهران و حومه روز سه شنبه در حاشيه رسيدن ماشين حفار (TBM) به ايستگاه امير كبير افزود: ماشين حفار خط شش مترو تهران كه از محله دولت آباد در منتهي اليه جنوب شرق تهران حركت كرده بعد از حفاري هفت هزار و500 متر تونل، امروز ( سه شنبه) به ايستگاه در حال ساخت مترو اميركبير در تقاطع خيابان هفده شهريور، خيابان اميركبير رسيد.

سيد مهدي پورهاشمي گفت: در خط شش مترو رسيدن ماشين حفار به ايستگاه در دست ساخت، گذر از ايستگاه و ادامه حفاري در طول مسير يك اتفاقي بي نظير محسوب مي شود و يك دستاورد مهندسي كم نظير در كشور بشمار مي رود.

وي خاطرنشان كرد: ماموريت غول آهني500 تني تا دوماه آينده در ميدان سپاه به اتمام خواهد رسيد و مابقي اين خط 31 كيلومتري به روش NATM تا سولقان، كن در شمال غرب پايتخت در دست حفاري و احداث است.

** احداث پروژه خط شش به دو روش مكانيزه و سنتي

معاون فني شركت راه آهن شهري تهران و حومه ادامه داد: پروژه خط شش متروي تهران به طول 31 هزار و 200 متر به دو روش مكانيزه و سنتي در حال احداث است.

وي خاطرنشان كرد: بخش ابتدايي اين مسير به طول 10 هزار و 771 متر از ايستگاه دولت آباد تا ايستگاه شهيد صياد شيرازي توسط دستگاه حفار تونل تمام مقطع (TBM) حفاري مي شود و در ادامه مسير تا ايستگاه سولقان به روش سنتي اين خط احداث مي شود.

پورهاشمي تاكيد كرد: در پروژه خط شش متروي تهران، فضاهاي باز در دو ايستگاه امير كبير و شهدا براي ورود ماشين حفار در نظر گرفته شده تا پس از ورود دستگاه حفار اشكالات فني محتمل دستگاه بطور كامل برطرف شود.

وي خاطرنشان كرد: ماشين حفار خط شش پس از ورود به فضاي باز ايستگاه امير كبير تا دو ماه آينده وارد ايستگاه شهدا مي شود و در ادامه به ايستگاههاي ميدان امام حسين(ع) و شهيد صياد شيرازي مي رسد.

پورهاشمي با اشاره به اينكه خط شش مترو جنوب شرقي پايتخت را به شمال غربي آن متصل مي كند گفت: اين خط از نقاط پرتردد شهر همچون كريمخان، اشرفي اصفهاني، شهر زيبا، شهران و كاشاني عبور مي كند.

وي تاكيد كرد: اين خط مترو تهران روزانه ظرفيت جابه جايي يك ميليون مسافر را دارد كه از جنوب شرق تهران در دولت آباد آغاز و تا سولقان در شمال غرب امتداد يافته و در طول مسير، مناطق و محدوده هاي جمعيتي مهم شهر مانند خيابان 17 شهريور، ميادين خراسان، شهدا، امام حسين (ع)، سپاه، هفتم تير، وليعصر(عج) را پوشش مي دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار