هوشمندسازی 4797 کلاس درس در همدان

با توجه به اینکه پایه ششم ابتدایی درس کار و فناوری را باید بگذرانند بنابراین هوشمندسازی مدارس در دوره ابتدایی با اولویت این پایه انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 14 May 2016
رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه طرح هوشمندسازی مدارس از سال 91 در کشور اجرایی شده است، گفت: تا کنون 4797 کلاس درس در استان هوشمندسازی شده است.

"محمد رضاپور" در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هوشمندسازی کلاس‌ها برای تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم اجرا می‌شود، افزود: با توجه به اینکه پایه ششم ابتدایی درس کار و فناوری را باید بگذرانند بنابراین هوشمندسازی مدارس در دوره ابتدایی با اولویت این پایه انجام می‌گیرد.

رضاپور از هزینه‌کرد پنج میلیارد تومان برای هوشمندسازی این کلاس‌ها خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شمار کلاس‌های هوشمند شده در استان به 5500 کلاس برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس پنج میلیون تومان است، عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اینکه شمار کلاس‌های هوشمند را به 5500 مورد برسانیم،افزون بر 2.5 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مزایای هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: ایجاد عدالت آموزشی در میان دانش‌آموزان، پرورش دانش‌آموزان به عنوان شهروندان آینده دولت الکترونیک، وجود ابزارهای قدرتمند کمک‌آموزشی برای معلمان و امکان استفاده از آخرین دستاوردهای پژوهشی برای دانش‌آموزان و معلمان از مزایای هوشمندسازی مدارس است.

رضاپور مهمترین معایب این تکنولوژی را مشکل بودن به‌روز رسانی مستمر تجهیزات آنها دانست و گفت: پایین بودن سواد رایانه‌ای معلمان و دانش‌آموزان، بی‌انگیزگی خود معلمان به ویژه معلمان با سوابق بالا و محدود بودن محتواهای الکترونیکی تایید شده از دیگر مشکلات اجرای این پروژه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی‌که خیرین مدرسه‌ساز بتوانند در هوشمندسازی مدارس سرمایه‌گذاری کنند، پیشرفت این پروژه سرعت می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار