افتتاح دو واحد گلخانه‌ در همدان

در هفته جهادکشاورزی دو گلخانه با مساحت 14 هزار مترمربع در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 24 May 2016
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه از سال 94 تا کنون 137 هکتار متقاضی گلخانه در این شهرستان وجود دارد، گفت: در هفته جهادکشاورزی دو گلخانه با مساحت 14 هزار مترمربع در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.

"جواد رشیدی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گلخانه 7 هزار مترمربعی در حاجی‌آباد و یک گلخانه دیگر با مساحت تقریبا 7 هزار مترمربع در زمینه تولید سبزی و صیفی در حال احداث است که در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 137 هکتار متقاضی گلخانه در شهرستان ثبت شده که از این میزان 45 هکتار موافقت اصولی گرفته و 7 هکتار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هکتار گلخانه در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: میزان تولیدات گلخانه‌ای شهرستان همدان که اغلب سبزی و صیفی هستند در این مساحت از گلخانه‌ها سالانه 10 هزار تن است.

رشیدی از تشکیل تعاونی گلخانه‌داران خبرداد و بیان کرد: با مساعدت مدیریت جهادکشاورزی استان و مدیریت تعاون روستایی تعاونی گلخانه‌داران تشکیل شده که هدف از تشکیل این تعاونی انتقال اطلاعات در بین گلخانه‌داران و ارائه برنامه کشت هدفمند به منظور استمرار تولید با هدف توسعه صادرات محصولات گلخانه‌ای است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: در این تعاونی خط و مشی گلخانه‌داران مشخص شده و توصیه برای تنوع محصولات داده شد همچنین دو تیم از کشورهای شمالی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان دعوت شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی‌که تولیدات به حدی برسد که خوراک برای واحدهای فرآوری و بسته‌بندی تأمین شود به طور قطع این صنایع هم ایجاد خواهد شد که البته مکان‌هایی برای ایجاد این واحدها پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار