بررسی سکونت‌گاه‌های روستایی البرز

کد خبر: ۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 15 April 2015
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز گفت: به منظور توسعه پایدار، سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی در البرز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش فارس از کرج، ذبیح الله قائمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی آمایش سرزمین با بیان اینکه استفاده از این روش و بررسی وضعیت سکونتگاه‌های شهری و روستایی مهم است، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند در توسعه پایدار و ارائه خدمات یکسان به این مناطق تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: این توسعه پایدار در هیچ یک از این مناطق به درستی رعایت نشده و لازم است بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
این مسئول تأکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار ضروری است تا طرح‌های جدید و یک تعریف را ارائه کنیم.
وی تأکید کرد: در این راستا لازم است طرح‌های جدید منطقه‌ای را در یک تعریف نظام سلسله مراتبی، آن هم نه در دو نظام شهری و روستایی جدا بلکه در یک مجموعه از بزرگترین شهر منطقه تا کوچکترین روستا با تعریف نقش و عملکرد مرد بررسی قرار دهیم.
قائمی تصریح کرد: در این بین شهرک‌ها به عنوان حلقه‌های اتصال نظام سلسله مراتب شهری از یک طرف و سطح‌بندی سکونت‌گاه‌های روستایی از طرف دیگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با شناسایی این نقاط در سطح نواحی و ظرفیت‌سازی با اعطای خدمات و تسهیلات ویژه می‌توان تأثیر به سزایی در جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و کاهش عدم تعادل‌های ناحیه‌ای به جا گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار