زمان آبگیری سدخاکی اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز آبگیری سد نعمت‌آباد در اوایل سال ٩٧ خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 29 May 2016
فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز آبگیری سد نعمت‌آباد در اوایل سال ٩٧ خبر داد.

"مسعود بکایی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تکمیل پروژه سد نعمت‌آباد اسدآباد به اعتباری افزون بر ٣٠ میلیارد تومان نیازمند است که با تخصیص به موقع  این میزان اعتبار ساخت این پروژه در اواخر سال آینده به پایان رسیده و در اوایل سال ٩٧ آبگیری می‌‌شود.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را بیش از ۶٧ درصد اعلام کرد و گفت: سد نعمت‌آباد از نوع سد خاکی همگن با ارتفاع 21.5 متر از پی و ۵۶۶ متر طول تاج است.

بکایی ظرفیت این سد را با حجم ۴ میلیون مترمکعب برشمرد و اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه و بهبود آبیاری در ۴۵٠ هکتار از اراضی دشت اسدآباد در ١٢ کیلومتری شهرستان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه احداث سد نعمت‌آباد در سال ٨٢ آغاز شده و میزان تنظیم آب این سد ۶ میلیون و ٢٠٠ هزار مترمکعب خواهد بود، اعتبار اولیه این پروژه را ٢۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان برشمرد و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه برای ٢٨ نفر به صورت مستقیم و ٣۵ نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

بکایی افزود: با آبگیری این سد خاکی ۵٠٠ هزار مترمکعب آب در راستای هدایت آب‌ها به سفره‌های زیرزمینی برای تقویت اراضی دشت اسدآباد از جمله اراضی خاکریز، بوجین و گذرکجین ۴ میلیون و ۵٠٠ هزار مترمکعب به منظور مصارف کشاورزی و یک میلیون و ٧٠٠ هزار مترمکعب برای مصارف محیط زیست خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص به موقع اعتبار در تکمیل و اتمام ساخت پروژه و آبگیری آن در سال ٩٧ از نقش موثری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار