به گزارش فارس، میرحسین میرشفیع در نشست با مسئولان راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: آنچه که در پروژه راهآهن اردبیل باید به آن توجه شود رفع معایب فنی و برخی نواقصات است که قطعاً وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و سعی میکند با تأمین فاینانس نسبت به تحرک اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی تصریح کرد: قرار نیست پروژه راهآهن اردبیل – میانه تعطیل شده و یا نسبت به تعیین مسیر جایگزین اقدام شود بلکه پروژهای که از چند سال پیش شروع شده و ردیف بودجهای مشخصی نیز دارد، به روند خود با رفع نواقص ادامه میدهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات سعی بر این است تا پروژههای عظیم وزارت راه و شهرسازی در بخش بزرگراهها، راهآهن و فرودگاههای کشور با استفاده از توان سرمایهگذاران داخلی و خارجی عملیاتی شود.
شفیع به بازنگری در مطالعات پروژه و اجرای آن در مسیر راهآهن اردبیل – میانه اشاره کرد و بیان داشت: اگر مطالعاتی نیز در حوزه فنی و توسعهای انجام میشود با هدف ارتقاء کیفیت است نه تغییر مسیر.
وی به وضعیت راههای روستایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما امسال نیز با تأمین قیر مناسب استانها تلاش میکنیم تا عملیات آسفالت پنج هزار کیلومتر از راههای روستایی بالای 50 خانوار آغاز شود.
شفیع وضعیت جادههای روستایی استان اردبیل را به صورت متوسط توصیف کرد و یادآور شد: با تأمین منابع ملی، استانی و جلب مشارکتهای مردمی سعی بر این است تا با اولویت مناطق جنوبی استان راههای روستایی آسفالت شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان توزیع اعتبارات را براساس شاخصهای محرومیت یادآور شد و بیان کرد: روستاهای بالای 50 خانوار در اولویت جدی برای جذب اعتبارات با هدف توسعه راههای روستایی هستند.