آغاز به کار نخستین دوره سالانه فیلم منجی

نخستین دوره سالانه فیلم منجی با عنوان «پرسمان سینمای موعودگرای ایران و جهان» و با موضوع تخصصی «بحران آخرالزمان و امید جهانی» در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر در قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 01 June 2016
به گزارش تابناک قم، نخستین دوره سالانه فیلم منجی با عنوان «پرسمان سینمای موعودگرای ایران و جهان» و با موضوع تخصصی «بحران آخرالزمان و امید جهانی» روز چهارشنبه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، هنرمندان و هنرپژوهان در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر در قم آغاز به کار کرد.

دكتر سید مجید امامی رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران و رئیس دبیرخانه سالانه فیلم منجی در آیین افتتاحیه به تشریح اهداف برگزاری این سالانه پرداخت و اظهار کرد: نخستین دوره سالانه فیلم منجی با مشارکت، تعامل و همراهی چندین مجموعه طرح‌ریزی شد و به اجرا رسید و هدف از برگزاری آن نیز خارج کردن پژوهش و تولید مباحث علمی از کتابخانه‌ها و اتاق‌های دربسته بود.
وی ادامه داد: در این سالانه تلاش می‌کنیم که قالب گفت‌وگویی مسأله‌مند با مشاهده عینی آثار سینمای ایران و جهان در این زمینه سخن بگوییم تا برترین آثار سینمایی جهان و ایران در حوزه بحران آخرالزمانی و امید جهانی را مورد نقد، الگوگیری و الهام‌گیری قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین هاشمیان مشاور پژوهشی تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این پرسمان به مهدویت به عنوان یک موضوع برای سینما نگاه می‌کند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که سینمای ما در همه ابعاد سینمایی مهدوی شود، نه اینکه خودمان را در چند اثر هنری محدود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید از ظرفیت و قابلیت هنرشان برای ترویج معارف مهدوی در جهان تلاش کنند، گفت: در این پرسمان تلاش می‌کنیم تا ورودی به مسائل پژوهشی این حوزه داشته باشیم و با تکیه بر آن کارهای ترویجی و تبلیغی فاخری را در این زمینه ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام سیداحمد بطحایی دبیر اجرایی نخستین دوره سالانه فیلم منجی نیز در این مراسم هدف از برگزاری این سالانه را طرح یک گفتمان و پرسمان مهدوی در حوزه سینما و ایجاد فضایی پویا با بهره‌گیری از هنر دینی و مهدوی دانست.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های آتی تلاش می‌کنیم که در این حوزه بر روی آثار پویانمایی بیشتر متمرکز شویم و به بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه نیز می‌پردازیم.

در ادامه این مراسم فیلم کتاب ایلا اکران شد و در ادامه سیدمرتضی موسوی گیلانی به نقد و بررسی این فیلم پرداخت.

گفتنی است در نخستین سالانه فیلم منجی، 6 فیلم سینمایی موعودگرایی شامل سه اثر در قالب پویانمایی و سه فیلم از سینمای هالیوود، اروپا و ایران به مدت دو روز در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر واقع در خیابان هنرستان نبش کوچه 20 اکران می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار