ساخت 10 هتل در همدان

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت ۱۰ هتل در استان همدان کلنگ‌زنی شده و برخی از آنها نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بیش از ۳۵۰ تا ۳۶۰ واحد تعطیل شده تولیدی در استان همدان فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سایر واحدهای تولیدی نیز به چرخه تولید بر می گردد.
کد خبر: ۲۳۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 01 June 2016
 استاندار همدان با بیان اینکه بهره‌وری در رشد اقتصادی مغفول مانده است، گفت: ۳۵ درصد از رشد اقتصادی کشور باید از محل بهره‌وری تأمین شود.

به گزارش مهر، محمدناصر نیک بخت عصر چهارشنبه در شورای اداری استان همدان سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب را تسلیت و یاد و خاطر شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد: در حوزه بهره‌وری کار اساسی و بنیادی صورت گیرد.

نیک بخت با بیان اینکه ۳۵ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره‌وری تأمین شود، عنوان کرد: اجرای این کار توسط سازمان بهره‌وری بسیار سخت است و همه باید در این حوزه کمک کنیم.

وی همچنین به وضعیت انسداد چاه های غیر مجاز در استان همدان اشاره و با بیان اینکه در استان همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی به حوزه بهره‌وری ورود پیدا کرده ایم، اظهار داشت: ۱۴۰۰ چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود و ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد اراضی آبی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود، گفت: این اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

نیک بخت با بیان اینکه پس از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری پنج کشور اروپایی و آسیایی در استان همدان به طور مستقیم و مشارکتی سرمایه‌گذاری کردند، عنوان کرد: یکی از سرمایه‌گذاری های مشترک بین ایران و کشور کره جنوبی به بهره‌برداری رسیده و هفته آینده جلسه‌ای با وزیر نفت برای پرداخت یارانه در این زمینه برگزار می‌شود.

ساخت ۱۰ هتل در استان همدان کلنگ‌زنی شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت ۱۰ هتل در استان همدان کلنگ‌زنی شده و برخی از آنها نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بیش از ۳۵۰ تا ۳۶۰ واحد تعطیل شده تولیدی در استان همدان فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سایر واحدهای تولیدی نیز به چرخه تولید بر می گردد.

استاندار همدان با بیان اینکه تعدادی واحد تولیدی و صنعتی تعطیل در استان همدان وجود دارد که با کمک نمایندگان و بانک‌های استان باید به چرخه تولید بازگردند، گفت: پس از احیا واحدهای تعطیل باید سرمایه‌گذار جدید جذب کرده و اشتغال جدید ایجاد شود.

محمدناصر نیک بخت با اشاره به اینکه اگر اقتصاد مقاومتی با شرایطی که برجام ایجاد کرده در هر استانی اجرا شود، مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: اگر تحریم جدیدی نیز وضع شود در صورت اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی هیچ تکانه و شوکی در این زمینه وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه احیا واحدهای تولیدی تعطیل و راه‌اندازی واحدهای جدید در اولویت استان همدان قرار دارد، گفت: براساس آمار تامین اجتماعی از فروردین ۹۳ تاکنون بین ۸۰۰ تا هزار بیمه شده جدید ثبت شده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان همدان بانک‌ها موظف به کمک و خدمت هستند، گفت: بانک‌ها واحدهای تملک شده را باید به مالکان بازگردانده و آنها را فعال کنند.

محمدناصر نیک بخت تاکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان باید تا پایان امسال فعال شده و به چرخه تولید بازگردند چراکه زمینه حل مشکلات بانکی و پرداخت تسهیلات فراهم است.

نیک بخت با بیان اینکه باید برای گردشگری تابستان را خود مهیا کنیم، گفت: همدان استانی گردشگر پذیر است و باید در این راستا امکانات لازم مهیا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار