علوم انسانی در کشور باید تقویت شود

کد خبر: ۲۴۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 10 June 2016

امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به اهمیت علوم انسانی در دانشگاه ها گفت: در رشته هایی چون جامعه شناسی،روانشناسی،تاریخ و غیره باید فعالیت های علمی درونی و تقویت شود.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فردیس افزود: اگر در مسایل فرهنگی به اسلام و فرهنگ دینی و به ایرانی بودن خودمان تکیه نکنیم،غربی ها با برنامه ریزی افکار ما را تسخیر خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در مسایل علوم پایه فیزیک و شیمی این همه مقاله نوشتیم و اختراعات انجام دادیم ولی در حوزه انسانی خیلی رشد نداشته ایم واین خطری برای دانشجویان و کشور است.
ایمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درجمع نمایندگان مجلس دهم گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی، بیکاری و تورم از تاکیدهای رهبری بود.
امام جمعه شهرستان فردیس افزود: البته فرهنگ در بلند مدت از اقتصاد مهم تر است اگر مهم نبود آمریکاییها سالانه صدها میلیارد دلار خرج هالیوود نمی کردند و 80 درصد فیلم هایی سینمایی دنیا در هالیوود تولید نمی شد.
وی در خصوص مستقل شدن شهرداری و شورای شهر شهرستان فردیس گفت: طبق قانون سال آینده باید انتخابات شوراها را برگزار کنیم.
ایمانی افزود: حوزه علمیه یک کار دینی و معنوی است دست استمداد و کمک به سوی شما دراز می کنم نگذارید به تنهایی زیر بار مشکلات خم شود و احساس کنیم دیگر وظیفه ای نداریم.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار