سپر ایمنی در مقابل شبکه گاز استان تهران

شبکه ١١ هزار کیلومتری تغذیه و توزیع گاز استان تهران با ٧٤٠ هزار انشعاب و یک میلیون و ١٠٠ هزار مشترک با بهره گیری از دانش روز و فناوریهای جدید مقاوم می شود.
کد خبر: ۲۴۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 11 June 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: این شرکت از آخرین فناوریهای روز در حوزه مقاوم سازی شبکه گازرسانی بهره می گیرد تا بتواند گاز را بصورت ایمن و مستمر به بخشهای مختلف مصرف تحویل دهد.
 
سعید مومنی با بیان این که تاکنون فعالیتهای گسترده ای در زمینه مقاوم سازی شبکه و ایستگاههای تقلیل فشار گاز انجام شده است، افزود: حذف شیرهای پیاده رو، حذف اتصالات فلنچی از شبکه و حذف حوضچه های خمره ای از جمله این فعالیتها به شمار می رود.
 
وی ادامه داد: در بحث تاسیسات و مقاوم سازی ایستگاههای تقلیل فشار گاز نیز تاکنون در ٦٠ ایستگاه اقدامات خوبی در رابطه با مقاوم سازی دیواره ها و تاسیسات سازه ای انجام شده و با بکارگیری فناوریهای جدید، تغییرات رویکردی در حوزه مقاوم سازی رخ داده است.
 
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، افزون بر سیستم پدافند غیر عامل، سیستم مانیتورینگ و کنترل از راه دور نیز در ایستگاههای سی جی اس نصب شده است.
 
وی در ادامه به فعالیتهای پژوهشی مقاوم سازی شبکه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ارتباط نزدیکی با دانشگاهها و مراکز دانش بنیان داریم تا بتوانیم از آخرین شیوه های نوین در بخش فناوری و مکانیک شبکه گاز استان تهران استفاده کنیم.
 
مومنی ادامه داد: با بکارگیری پروژه های پژوهشی توانسته ایم پروژه های متنوعی در حوزه مقاوم سازی ٤٠٠ ایستگاه تی بی اس سطح تهران تعریف و اجرا کنیم تا درصورتی که بحرانی رخ داد با کمترین مشکل در بحث تاسیسات مواجه باشیم.
 
وی با اشاره به بلوک بندی شبکه گسترده گاز استان تهران اعلام کرد: با تقسیم بندی شبکه گاز استان به دو سوپربلوک در شمال و جنوب و ١٥ بلوک متوسط شرائطی فراهم کرده ایم تا در زمان بحران امکان جداسازی شبکه ها از یکدیگر فراهم باشد و شاهد قطع گسترده شبکه گاز نباشیم.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران یادآور شد: تجهیزات جدید دیگری نیز باید برای این مورد نصب شود که مطالعات و سفارش آن در حال انجام است تا این سیستم نیز کامل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار