اداره های یزد در ارزیابی مصرف انرژی رتبه بندی می شوند

دبیر کمیته نظارت بر مدیریت انرژی ساختمان های اداری استان یزد گفت : سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی شهرستان یزد در ارزیابی میزان مصرف انرژی در سالجاری رتبه بندی می شوند.
کد خبر: ۲۴۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 13 June 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدمیرشمس در نشست اعضاء کمیته نظارت بر مدیریت انرژی ساختمان های اداری با اشاره به بازدید از 60 باب ساختمان اداری در شهرستان یزد و تحلیل نقاط قابل بهبود و قوت در حوزه اصلاح الگوی مصرف و مدیریت انرژی توسط شش گروه ارزیاب گفت: نتایج نهایی عملکرد سازمان ها و ارگان ها تا 24 خرداد مشخص شده و گزارش های تحلیلی به استانداری یزد اعلام می شود.
وی با اشاره به تجلیل از سازمان های منتخب بر اساس رتبه بندی در مدیریت انرژی تا پایان تیرماه افزود: ادارات و ارگان های یزد با الگوبرداری از شرکت های آب منطقه ای ، توزیع برق ، مخابرات و برق منطقه ای می تواند فعالیت های خود در حوزه مدیریت مصرف انرژی را تکمیل کنند.
دبیر کمیته نظارت بر مدیریت انرژی ساختمان های اداری یزد طراحی سنتی ، قدمت بنا ساختمان های اداری ، استفاده از پنجره های دارای منافذ و بدنه غیر استاندارد ، چیدمان ناصحیح میزهای اداری و استفاده نامطلوب از نور طبیعی را از جمله موارد شناسایی شده در ارزیابی برشمرد.
میرشمس یادآور شد: جهش مثبت و اثربخش برخی از ادارات در حوزه مدیریت مصرف از تاثیرات ارزیابی سال گذشته کمیته نظارت بر مدیریت انرژی ساختمان های اداری به شمار می رود.
وی تصریح کرد: استفاده از نور طبیعی روز ، چیدمان صحیح لوازم اداری جهت جلوگیری از اتلاف انرژی ، داشتن سایبان بر روی کولرهای آبی و مدیریت مصرف لوازم الکترونیکی ، توجه به سرویس و نگهداری سیستم های سرمایشی از مهمترین محورهای ارزیابی در حوزه برق بوده است.
وی همچنین بررسی نحوه مدیریت مصرف آب شرب ، شیوه های نوین برای آبیاری فضای سبز ، کنترل هوشمند سیستم های سرمایشی و توجه به دمای رفاه را از ضرورت های بخش مدیریت منابع آب عنوان کرد و افزود: پایش قبوض حامل های انرژِی ، توجه به خرید تجهیزات با برچسب انرژِی راندمان بالا و عایق کاری ساختمان از جمله اقدامات مهم در حوزه های مشترک انرژی به ویژه مدیریت مصرف گاز در ساختمان های اداری است.
در حال حاضر 69درصد مصرف برق استان در بخش صنعت ، 13درصد خانگی ، 10درصد کشاورزی ، 3.4 درصد عمومی ، 3 درصد تجاری و 1.4درصد روشنایی معابر است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار