سطح زیر کشت گلخانه‌ای یزد به ۱۳۲۰ هکتار رسید

کد خبر: ۲۴۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 17 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌ای یزد به ۱۳۲۰ هکتار رسید، گفت: شوری و کیفیت پایین آب، کشت پسته در یزد را توسعه داد.

 سیدجمال سجادی‌پور در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تسلیت شهادت حضرت خدیجه(س)، در ارتباط با بخش کشاورزی یزد اظهار داشت: استان یزد در مجموع 118 هزار هکتار سطح زیرکشت زراعت و باغ دارد.

وی با بیان این مطلب که در یزد از مجموع 16 میلیون و 500 هزار هکتار در کشور، کمتر از یک درصد سطح زیر کشت کشور را به خودمان اختصاص دادیم، افزود: به همت کشاورزان سخت‌کوش و زحمتکش استان، در بسیاری از محصولات در کشور هم جایگاه بسیار خوبی داریم و هم تولیدات بسیار خوبی عرضه می‌کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه حدود 33 درصد سطح زیر کشت یزد را محصولات زراعی تشکیل می‌دهد،‌ بیان کرد: به دلیل اینکه منابع آبی استان یزد شور هستند و کیفیت پایینی در آب کشاورزی یزد وجود دارد، توسعه باغات پسته یکی از امتیازها برای استان یزد شده و امروز در جایگاه دوم تولید و جایگاه سوم کشور از لحاظ سطح قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: همین‌طور در تولید انار استان یزد جایگاه چهارم کشور، در زردآلو جایگاه ششم و در محصولات گلخانه‌ای در جایگاه سوم کشور قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه تولید روناس یزد جایگاه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در محصولات باغبانی با توجه به اینکه محدودیت منابع آب در استان داشتیم و تاکید مقام معظم رهبری استفاده از آب بوده، انتقال کشت‌های سبزی و صیفی در فضای باز به محیطهای کنترل شده در برنامه قرار گرفته است که بتوانیم تولید بیشتر و بهره‌وری بیشتر از آب داشته باشیم.

سجادی‌پور سطح گلخانه‌های استان یزد را 1320 هکتار دانست و گفت: به دلیل اینکه ما بعضا مشکل تنظیم بازار و ریسک تولید را داشتیم، تنوع بخشی در دستور کار قرار گرفته و امروز خوشبختانه حدود 125 هکتار از گلخانه‌های ما گوجه فرنگی، 31 هکتار فلفل، 44 هکتار بادمجان  و 4 هکتار سبزی جات به کشت‌های گلخانه‌ای ما اضافه شده و امسال در نقاطی که ما تنوع کشت داشتیم کمترین ریسک را به جهت قیمتی مشاهده کردیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار