در لايحه ابلاغي بودجه امسال:

ابلاغ درآمد 1256 ميلياردی براي یزد

کد خبر: ۲۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 18 June 2016
به گزارش «تابناک یزد»، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد درآمد ابلاغي امسال استان را 1265 ميليارد تومان اعلام كرد.
 «محمدرضا نبي»در جريان نشست رئيس اين سازمان در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: درآمد استان بر اساس لایحه بودجه ابلاغ شده 1254 میلیارد تومان است که 1.6 درصد از درآمد‌هاي استان‌هاي کشور را شامل می‌شود و استان از این حیث در جایگاه سيزدهم کشور قرار دارد.

وي اظهار كرد: هم‌چنين جایگاه استان در حوزه اعتبارات هزینه‌ای امسال نيز با اختصاص 160 میلیارد تومان جهت اختصاص به 23 دستگاه دولتی، در رتبه 23 کشور است.

نبي ادامه داد: اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي(عمرانی) استان نيز  122 میلیارد تومان يعني معادل 1.8 درصد سهم کشور است كه يزد را از اين لحاظ در جایگاه 26‌ام کشور قرار داده است.

وي هم‌چنين از  اختصاص 146 ميليارد تومان اعتبار برای مناطق توسعه‌نيافته استان براي سال جاري خبر  داد.

این مسئول در بخش ديگري از سخنانش در خصوص تدوين سند توسعه استان در برنامه ششم نيز گفت: امسال برخلاف دوره‌هاي پیشین رئوس و كليات برنامه‌ها و منابع آنها در سطح كلان و كشوري ديده شده و پس از آن استان‌ها براساس اين سرفصل‌ها، سند توسعه استاني را تدوين مي‌كنند كه در استان يزد نيز در حال انجام است.

وي از برگزاري 12 شوراي برنامه‌ريزي در استان طي پارسال خبر داد و گفت: اين نشست‌ها به 53 مصوبه منجر شده است.

نبي افزود: در رابطه با پژوهش‌هاي كاربردي نيز سازمان مديريت استان با ايجاد كميته‌اي در 24 جلسه تخصصي طي سال گذشته 280 طرح پيشنهادي را بررسي و نهايتاً 30 طرح را با اعتباري معادل 860 ميليون تومان در اولويت قرار داده است كه تاكنون 16 طرح به عقد قرارداد منجر شد و شش طرح نيز در مرحله تكميل مدارك است.

نصيري‌زاده رئيس سازمان مديريت استان یزد راجع به تفاوت جايگاه‌ استان در رده‌بندي كشور به لحاظ درآمد و اعتبارات نيز  یادآور شد: هر چند به نظر استقلال اقتصادي استان پيشنهاد خوبي است، اما واقعيت چنين نيست، چون هزينه‌هاي استان به مراتب بيش از درآمد‌هايمان است و هزينه‌هاي اعلام شده استاني و جداي از اعتباراتي است كه به‌صورت ملي به استان اختصاص می‌یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار