آلبانی از یورو ۲۰۱۶ حذف شد/فرار پرتغال از حذف با درخشش رونالدو/ ایسلند حریف انگلیس شد

کد خبر: ۲۵۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 23 June 2016
بعد از تیم های ایرلندشمالی و اسلواکی، پرتغال هم با کسب سه امتیاز، به عنوان یکی دیگر از تیم های سوم، صعود خود را به دور بعد قطعی کرد.

پرتغال و آلبانی و ترکیه هر سه، از سه بازی خود سه امتیاز گرفتند ولی تفاضل گل پرتغال صفر بود و نسبت به ترکیه و آلبانی شرایط بهتری داشت و به همین دلیل راهی دور بعد شد.

آلبانی هم اگرچه تفاضل گل یکسانی با ترکیه داشت ولی به دلیل گل زده کمتر، از صعود به دور بعد بازماند.

ترکیه اکنون در رده چهارم جدول تیم های سوم از گروه های شش گانه قرار دارد و منتظر نتایج گروه پنجم است تا تکلیفش مشخص شود.



فرار پرتغال از حذف با درخشش رونالدو/ ایسلند حریف انگلیس شد

 یاران رونالدو در تماشایی ترین بازی جام مقابل مجارستان متوقف شدند تا با توجه به پیروزی ایسلند در رده سوم گروه قرار بگیرند و حریف کرواسی شوند. ایسلند هم با پیروزی لحظاتی پایانی مقابل اتریش دوم شد و به انگلیس برخورد کرد.

از دور سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ دو بازی همزمان در گروه ششم از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شد.

 

مجارستان ۳-۳ پرتغال

پرتغال که از دو بازی قبلی خودش تنها دو امتیاز کسب کرده بوده مطابق انتظار بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۱۱ روی سانتر الیسو می توانست به گل برسد اما ضربه سر نانی به بیرون رفت تا رونالدو که پشت سر نانی در موقعیت خوبی قرار داشت اعتراض خودش را به این بازیکن نشان دهد. بازی در ادامه متعادل دنبال شد تا اینکه مجارستان در دقیقه ۱۹ روی ضربه والی تماشایی گرا به گل رسید.

پرتغال در ادامه برای زدن گل تساوی جلو کشید اما این مجارستان بود که در چند صحنه روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد. پرتغال در دقایق پایانی نیمه نخست فشار حملات خودش را بیشتر کرد و در دقیقه ۳۹ توسط موتینیو به گل رسید اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. این پایان کار نبود و پرتغال در دقیقه ۴۲ روی پاس زیبای رونالدو و ضربه نانی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا نیمه نخست با این نتیجه به پایان برسد.

هنوز دو دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که مجارستان توسط ضربه آزاد جوجاک که به گومز برخورد کرد و تغییر مسیر داد به گل دوم خودش دست یافت. بازی که در این دقایق جذاب و سریع دنبال می شد در دقیقه ۵۰ یک گل دیگر به خودش دید. رونالدو سرانجام روی سانتر ماریو و با یک ضربه پشت پا به گل رسید تا بازی مساوی شود.

مجارستان تسلیم نشد و در دقیقه ۵۵ بار دیگر روی ضربه آزاد جوجاک که ضربه برگشتیش به پای نانی برخورد کرد و تغییر مسیر داد به گل سوم خودش دست یافت. پرتغال که در آستانه حذف از جام قرار داشت در ادامه با تمامی نفرات به سمت دروازه مجارستان یورش برد و در دقیقه ۶۲ بار دیگر توسط رونالدو که سانتر کوارشما را با یک ضربه سر وارد دروازه کرد توانست بازی را به تساوی بکشاند.

مجارستان تنها دو دقیقه بعد تا آستانه زدن گل چهارم پیش رفت اما ضربه الک به تیر دروازه پرتغال برخورد کرد. بازی که در نیمه دوم جذاب و تماشایی پیگیری شده بود می رفت که در دقیقه ۷۳ یک گل دیگر داشته باشد اما ضربه سر نانی روی سانتر رونالدو به بیرون رفت. بازی در دقایق پایانی با برتری پرتغال و دفاع همه جانبه مجارستان دنبال شد.

این بازی در نهایت با همان نتیجه تساوی ۳-۳ به پایان رسید تا پرتغال با توجه به پیروزی ایسلند در رده سوم گروه قرار بگیرد و حریف کرواسی در مرحله بعد شود.

ایسلند ۲-۱ اتریش

ایسلند بازی را بهتر شروع کرد و در دقایق ابتدایی فشار زیادی روی دروازه اتریش وارد کرد تا اینکه در دقیقه ۱۸ توسط بودوارسون به گل دست یافت. اتریش پس از این گل جلو کشید و در دقیقه ۳۷ صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه دراگوویچ به تیر دروازه برخورد کرد تا نتیجه تغییری نکند. ایسلند پس از این ضربه بلافاصله روی یک حمله سریع به گل دوم خودش رسید اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد تا نیمه نخست با برتری ایسلند به پایان برسد.

اتریش نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و فشار زیادی روی دروازه ایسلند وارد کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه ۶۰ روی پاس آلابا و ضربه شوف توانست بازی را به تساوی بکشاند. بازی در ادامه با برتری اتریش دنبال شد و این تیم صاحب چند موقعیت خوب شد اما نتوانست از آن ها استفاده کند. در حالی که بنظر می رسید این بازی با نتیجه مساوی به پایان خواهد رسید تیم ایسلند در دقیقه ۹۴ روی یک ضد حمله سریع توسط تراوستاسون به گل پیروزی بخش دست یافت تا معادلات گروه تغییر کند و این تیم بالاتر از پرتغال دوم شود.

بدین ترتیب تیم های مجارستان و ایسلند هر دو ۵ امتیازی شدند اما این مجارها هستند که به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین صعود کردند. ایسلند هم دوم شد تا حریف انگلیس در مرحله بعد شود.

پرتغال با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت تا با کرواسی در مرحله یک هشتم نهایی برخورد کند. اتریش هم با ۱ امتیاز در قعر جدول جای گرفت.90



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار