۱۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان و بهار

مدیر امور آب شهرستان همدان با بیان اینکه ۲۶۲۴ حلقه چاه مجاز در دشت همدان و بهار حال فعال است، گفت: ۱۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در این دشت شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 27 June 2016
 مدیر امور آب شهرستان همدان با بیان اینکه ۲۶۲۴ حلقه چاه مجاز در دشت همدان و بهار حال فعال است، گفت: ۱۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در این دشت شناسایی شده است.

به گزارش مهر، محمد رضی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان با بیان اینکه صدور مجوز حفر چاه آب شرب مراحل اداری و قانونی خاص خود را دارد و سپس مجوز صادر می شود، گفت: برخی دستگاه‌ها از جمله آب و فاضلاب روستایی همدان تنها به ارسال یک نامه اکتفا می کنند و انتظار همکاری دارند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی ها میزان افت آب دشت همدان - بهار در ۲۴ سال گذشته ۲۱ متر بوده و کسری ۴۹۷ میلیون مترمکعب در دوره آماری و کسری مخزن ۲۴ میلیون مترمکعبی در سال گذشته ثبت شده است، گفت: ۲۶۲۴ حلقه چاه مجاز در این دشت فعال است.

رضی عنوان کرد: میزان برداشت آب زیرزمینی این تعداد چاه مجاز ۲۴۱ میلیون و ۹۵۹ هزار مترمکعب است.

وی به برقی کردن ۱۱۳۳ حلقه چاه برقی در شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۷۶ دستگاه کنتور هوشمند در این چاه‌ها نصب شده است.

مدیر امور آب شهرستان همدان با اشاره به اینکه ۱۱۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در دشت همدان - بهار شناسایی شده است، عنوان کرد: از این تعداد ۷۶۳ حلقه چاه غیرمجاز و مابقی فاقد پروانه هستند که برای چاه‌های فاقد پروانه باید تعیین تکلیف قانونی صورت گیرد.

رضی با اشاره به اینکه امسال ۱۹ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده است عنوان کرد: امسال بارندگی در شهرستان همدان مطلوب بوده اما نباید این امر موجب اسراف در مصرف آب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار