صلح و سازش ۳۳ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری کلاله

رئیس دادگستری شهرستان کلاله: در سال گذشته، 21 هزار و 250 پرونده به حوزه‌ی قضایی شهرستان کلاله وارد شده که با تلاش قضات در همین مدت برای 98 درصد پرونده‌ها 20 هزار و 804 پرونده حکم صادر شده است.
کد خبر: ۲۵۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 29 June 2016
رئیس دادگستری شهرستان کلاله گفت: با تلاش شورای حل اختلاف ۳۳ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری کلاله به صلح و سازش پایدار منجر شده است.
سید احمد حسینی شامگاه دوشنبه در مراسم شهدای 7 تیر اظهار داشت: در سال گذشته، 21 هزار و 250 پرونده به حوزه‌ی قضایی شهرستان کلاله وارد شده که با تلاش قضات در همین مدت برای 98 درصد پرونده‌ها 20 هزار و 804 پرونده حکم صادر شده است.
وی افزود: در سال های 93 و 94، 66 هکتار از اراضی ملی در شهرستان کلاله از غاصبان متصرف خلع ید شده و به منابع طبیعی تحویل شده است.
رئیس دادگستری شهرستان کلاله تصریح کرد: با تلاش شورای حل اختلاف 33 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری کلاله به صلح و سازش پایدار منجر شده که اثرات ارزشمندی در جامعه دارد.
حسینی با اشاره به وضعیت طلاق در این شهرستان، گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 643 ازدواج به ثبت رسیده و در همین مدت 333 مورد طلاق واقع شده و این آمار بالاست و از هر 5 ازدواج یک مورد طلاق رخ داده است.
وی با اشاره به ارائه‌ی مشاوره حقوقی رایگان در دادگستری کلاله به مردم، افزود: وکلا بر اساس برنامه‌‍ریزی انجام شده در دادگستری این شهرستان برای ارائه‌ی مشاوره رایگان حضور دارند.
رئیس دادگستری شهرستان کلاله اظهار کرد: با توجه به این‌که برخی مسائل ماهیت قضایی ندارد، باید ادارات و نهادها به کمک حوزه‌ی قضایی آمده تا بتوان شاهد کاهش پرونده‌ها در دادگستری شد.
امام جمعه کلاله هم در این مراسم گفت: کار در منصب قضاوت بسیار سخت است و مسلمان باید یار و یاور مظلوم باشد و در اصلاح امور مسلمانان تلاش کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کشیری با اشاره به این‌که یکی از علت‌های شهادت شهید بهشتی عدالت و تلاش برای اعمال حاکمیت اسلام در قوانین کشور بود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار