دو حلقه چاه غیرمجاز در ابرکوه مسدود شد

کد خبر: ۲۵۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 03 July 2016
به گزارش "تابناک یزدرئيس اداره منابع آب شهرستان ابركوه از انسداد و پر كردن دو چاه غیر مجاز در اين شهرستان كه دارای منصوبات به میزان آبدهي 5.5 لیتر در ثانیه بود، خبر داد.
 "محمدحسين باقري" در اين رابطه تاكيد كرد: برخورد قاطعانه با برداشت‌های غیرمجاز در سطح استان از اولویت‌های کاری وزارت نيرو در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی استان است و برهمين اساس در شهرستان ابرکوه شناسایی مواردی از چاه‌های غیرمجاز در دستور کار تيم‌هاي گشت و بازرسی این اداره قرار گرفته و از ابتدای سال جاری تاکنون نيز هشت حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و اقدامات حفاظتی در مورد آنها انجام شده است.

وي ادامه داد: دوچاه غير مجاز مذكور در حال بهره‌برداری بودند ولي به دلیل این که در زمان ورود گروه گشت و بازرسي، عملیات حفر آنها ادامه داشته است لذا به استناد بند يك ماده آئین‌نامه اجرایی فصل دوم قانون توزیع عادلانه آب و حسب هماهنگی تلفنی با دادستان، در همان روز پس از 9 ساعت اقدام حفاظتی طاقت‌فرسا، نهایتاً  منجر به انسداد هر دو چاه شد و پیگیری قضایی مجرمان در مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت.

باقري اعلام كرد:  در راستای دستورالعمل  اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی طرح احیاء و تعادل‌بخشی، موضوع نامه‌ي ابلاغی وزارت نیرو، در ابتدای ماه مبارک رمضان و طی جلسه هم‌اندیشی با روحانیون و مبلغین اعزامی در ماه مبارک به مساجد شهر و روستاهای شهرستان نسبت به توجیه بیشتر مردم و کشاورزان از تریبون‌های مساجد  تأكيد شده است.

رئيس اداره منابع آب ابركوه در پايان اضافه كرد: در اين سخنراني‌ها در خصوص مسائل شرعي از برداشت‌های غیر مجاز، ضرورت نگاه به آب‌های زیرزمینی به عنوان سرمایه‌ای متعلق به همه مردم و همه نسل‌های آینده،انفال بودن آب و اشاره به اشاعه فرهنگ صحیح و مبتنی بر حلال و حرام دینی، صحبت مي‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار