پلمب چاه‌های نیروگاه تا پایان شهریور

میانگین درازمدت افت آب‌های زیرزمینی در شهرستان کبودراهنگ به 78 سانتیمتر رسیده است.
کد خبر: ۲۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 17 July 2016
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: میانگین درازمدت افت آب‌های زیرزمینی در شهرستان کبودراهنگ به 78 سانتیمتر رسیده است.

به گزارش ایسنا، منصور ستوده در بازدید از فروچاله‌های شهرستان کبودراهنگ، با اشاره به تصویب طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب در شورای عالی آب کشور اظهار کرد: میانگین درازمدت افت آب در دشت شهرستان کبودراهنگ یک متر و 54 سانتیمتر بوده که در سال گذشته به 78 سانتیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه میان افت آب در دشت کبودراهنگ نصف شده است، عنوان کرد: این کاهش میزان افت آب در دشت کبودراهنگ به دنبال اجرای پروژه‌های طرح احیاء آب، انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها از طریق نصب کنتورهای هوشمند صورت گرفته که در شهرستان کبودراهنگ به خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت همه دشت‌های کشور در حال افت است، یادآور شد: براساس طرح احیاء و تعادل‌بخشی مقرر شده در طول برنامه ششم توسعه سطح آب‌های زیرزمینی بهبود پیدا کند.

ستوده گفت: همه دشت‌های استان همدان ممنوعه است و وضعیت چاه‌های مجاز هم مناسب نیست به طوریکه میزان آب موجود در چاه از میزان مجاز مشخص شده برای برداشت هم کمتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه 400 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب همدان به نیروگاه انتقال می‌یابد، افزود: 21 حلقه چاه در نیروگاه شهید مفتح وجود داشته که از این تعداد6 حلقه چاه به طور کامل خشک شده و 2 حلقه نیز مربوط به آب شرب نیروگاه است.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف آب نیروگاه در حال حاضر 7 میلیون مترمکعب است، ادامه داد: قرار است به ازای انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه  9-8 حلقه چاه فعال آن تا پایان شهریورماه پلمب شود.

ستوده یادآور شد: 2 چاه کشاورزی در نیروگاه شهید مفتح برای برداشت آب جایگزین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار