5 تن مرغ فاقد مشخصات در تاکستان کشف وضبط شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: پنج هزارو۲۰۰ کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده بدون هویت در یکی از سردخانه های تاکستان کشف و مراتب به مراجع قضایی ارجاع شد.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد جلیلوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بازدید کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، محموله ای به وزن ۵ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم از مرغ قطعه بندی شده در شرایط غیر بهداشتی در یکی از سردخانه های شهرستان تاکستان کشف و سردخانه مزبور تا تعیین تکلیف نهایی پلمپ شد.

وی افزود: هر گونه قطعه بندی مرغ می بایست پس از اخذ مجوز از سوی دامپزشکی و تحت نظارت مسئول بهداشتی انجام پذیرد و لیکن تاریخ و محل کشتار این محموله توقیفی مشخص نبوده و این اقدام به عنوان دپوی غیر مجاز و قطعه بندی در شرایط غیر بهداشتی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود.

جلیلوند تصریح کرد: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان  از محموله مذکور، نمونه برداری کرده و نمونه ها برای بررسی آلودگی میکروبی  به آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و پرونده تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: از خرید و مصرف هرگونه فراورده خام دامی فله و بسته بندی فاقد مجوز دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف احتمالی مراتب را  از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار