برگزاری ویژه برنامه‌ شهادت امام جعفرصادق‌(ع) در بیش از 80 امامزاده و بقاع‌ متبرکه قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ویژه برنامه مراسم شهادت امام جعفرصادق(ع) در بیش از 80 امامزاده و بقاع‌ متبرکه این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: رسالت اصلی امام جعفرصادق(ع) در مقام آموزگاری بزرگ، پرورش شاگردان و انتشار عطر علم به سرزمین‌های درگیر بوده است.

وی افزود: اکنون پس از گذشت چند قرن از زندگی با برکت آن حضرت، بیشترین روایات در زمینه‌های علمی، اخلاقی، کلامی، فقهی و تفسیری به آن حضرت اختصاص دارد و این امر نشان می‌دهد که میلیون‌ها انسان تشنه دانش را سیراب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چهره علمی حضرت در سیمای هزاران شاگرد و هزاران حدیث بازتاب یافته چراکه آن حضرت استاد آموزش و پرورش بود و در این راه از علم و عمل بهره برد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امام صادق‌(ع) در تاریخ علوم اسلامی، نقش معلم را دارد زیرا بزرگان و استادان علوم اسلامی در زمان او و پس از او شاگرد او بودند چون نقش علمای اسلام در تکمیل کردن و غنی ساختن فرهنگ و تمدن بشری معلوم است، می‌توانیم امام جعفر صادق‌(ع) را صرف‌نظر از مقام امامت، یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های علمی و فرهنگی تمدن بشری خواند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام جعفرصادق‌(ع) عنوان کرد: ویژه برنامه مراسم شهادت امام جعفر‌صادق ‌(ع) در بیش از 80 امامزاده و بقاع‌ متبرکه قزوین برگزار می‌شود.

نوروزی یادآور شد: مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق‌(ع) روز جمعه هشتم مرداد ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام احمد باقری و مداح حمید چاوشا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار