معیشت مردم به منابع طبیعی گره خورده است

کد خبر: ۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 25 April 2015
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت : حفظ انفال و منابع طبیعی مستلزم نگاه ملی است.
سرهنگ قاسم سبزعلی، در نخستین گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان البرز که در مرکز آموزشی جوانشیر کلاک کرج برگزارشد، طی سخنانی اظهار کرد: بسیاری از مسئولان دستگاههای اجرایی با نگاه بخشی برای تملک اراضی ملی اقدام می‌کنند که امروز این نگاه به مخاطرات زیست محیطی منجر شده است.
وی افزود: امروز کاهش آب سفره‌های زیر زمینی، افزایش ریزگردها، کاهش باران و گرم شدن زمین از پیامدهای تخریب منابع طبیعی در ایران و جهان است.
سبزعلی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفظ انفال، باید با نگاه ملی و تقویت حس مشارکت جویانه در عرصه‌های طبیعی به این مقوله نگریست.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع، هدف از حفظ منابع طبیعی را پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و حفظ آن برای آیندگان دانست و افزود: برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند و همچنان نگاه سودجویانه به منابع طبیعی دارند.
به گزارش ایسنا سبزعلی یادآورشد: رویکرد سازمان جنگلها و مراتع کشور به مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان در حفظ و گسترش فضاهای سبز و منابع طبیعی معطوف شده است.
وی تاکید کرد: براین اساس، سازمان جنگلها، راهکارهایی برای بهره‌مندی مردم از مزایای اقتصادی منابع طبیعی پیش بینی کرده است.
فرمانده یگان حفاظت جنگلها و مراتع کشور تصریح کرد: اگر معیشت مردم و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها گره بخورد، بطور قطع مردم بیشتر در قبال حفاظت از این منابع احساس مسئولیت می‌کنند.
وی در پایان با بیان اینکه امروز با فاجعه زیست‌محیطی در کشور و منطقه مواجه هستیم، گفت: بسیج همگانی با مشارکت مردم، می‌تواند این بحران به فرصت تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار