اجرای مجدد عملیات ساخت سد گرین

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت سد گرین در حال بررسی کارشناسی است تا با تغییر نحوه تخصیص آب، اجرای مجدد عملیات ساخت آن آغاز شود.
کد خبر: ۲۷۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 04 August 2016
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وضعیت سد گرین در حال بررسی کارشناسی است تا با تغییر نحوه تخصیص آب، اجرای مجدد عملیات ساخت آن آغاز شود.

به گزارش مهر، حسن بهرام نیا در جلسه بررسی موانع و مشکلات موجود در بخش آب و فاضلاب نهاوند که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و معاونت‌های آن در دفتر نماینده نهاوند برگزار شد، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت گرفته متأسفانه سال گذشته اعتباراتی که برای بخش آب و فاضلاب نهاوند در نظر گرفته‌اند متناسب با شاخص‌ها نبوده و کمبودهای وجود داشته است.

وی بابیان اینکه امیدواریم در اعتبارات سال جاری کمبودهای اعتباری سال گذشته جبران شود، گفت: متأسفانه در حوزه آب‌رسانی برخی از نواحی شهرستان علی‌رغم وجود منابع آبی مناسب در تنگنا بوده و دارای محدودیت‌هایی برای امورات روزانه خود هستند.

وی با اظهار به اینکه نهاوند علیرغم وجود پتانسیل‌های مختلف در تمامی زمینه‌ها هنوز رشد مناسب نکرده است، گفت: آب سراب‌های نهاوند باید به سفره‌های مردم نهاوند هدایت شود چراکه قبلاً بخشی از آب موردنیاز نهاوند از این سراب‌ها و سراب گاماسیاب تأمین می‌شده و هم‌اکنون نیز لوله‌های قدیمی آن موجود است.

بهرام نیا در خصوص سد گرین نیز گفت: سد گرین یکی از ۳۰ سد تعطیل‌شده کشور بود که با توجه به پیگیری‌ها انجام‌شده مقرر است تخصیص استفاده آن برای شرب، صنعت و کشاورزی در نظر گرفته شود تا شاهد اجرایی شدن آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی با اشاره به اینکه دبی آب سراب گاماسیاب ۴.۲ است، گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب که با حضور مدیرکل آب و فاضلاب روستایی در نهاوند انجام شد مقررشده که مخزنی در بالادست سراب ایجاد شود تا آب موجود ذخیره شود.

وی افزود: با انجام این عمل علاوه بر سیر آب شدن منطقه بالای شهرستان نهاوند بخشی از مناطق پایین نیز از این رودخانه سیر آب خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم‌آوایی و همدلی مسئولان موجب سرعت بخشیدن به امور می‌شود، گفت: امیدواریم که با وفاق و همدلی بتوانید با دیدی توسعه محور برای مردمان استان همدان و شهرستان نهاوند قدم‌هایی مثبت برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار