20 هزار هکتار از مزارع قزوین تحت سیستم نوین آبیاری قرار می گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در صورت تامین اعتبار ، تا پایان سال جاری ۲۰ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی تحت سیستمهای نوین آبیاری قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۷۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی شرکت های مشاوره ای فنی آب و خاک که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: طی دو سال آینده حدود۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر سیتم های نوین آبیاری در استان خواهد رفت که در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری  ۲۰هزار هکتار آن اجرا خواهد شد.

وی از شرکت ها وپیمانکاران آبیاری نوین خواست:در اجرای طرح های نوین آبیاری همکاری بیشتری با سازمان جهادکشاورزی داشته باشند.

ابراهیمی پاک از پیمانکاران طرح های آب و خاک خواست : تا طرح های آبیاری نوین را اجرا کنند و نگران دریافت هزینه آن از دولت نباشند.

وی با بیان اینکه طرح های نوین آبیاری در زیر چاههای مجاز اجرا خواهد شد گفت:امسال دولت اعتبارات خوبی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تامین کرده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات؛ روند اجرای طرح های آب و خاک در استان سرعت بیشتری گیرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم گفت: در اجرای طرح های آب و خاک باید اصول فنی و کارشناسی مد نظر قرار گیرد.

محمد حسین عطایی افزود: این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مشارکت بخش خصوصی؛ اجرای طر های نوین آب و خاک را به شرکت های مشاوره ای فنی آب و خاک واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳۵ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده است که ۱۰ هزار هکتار آن توسط کشاورزان و ۲۵ هزار هکتار نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی با همکاری گسترده شرکت های فنی ومشاوره ای آب و خاک اجرا شده است.

عطایی تصریح کرد: باید ازتخصص و تجربه شرکت ها و پیمانکاران طرح های آب و خاک در بخش خصوصی بهره مند شد.

به گفته وی؛ طبق  برنامه ریزی انجام شده سالانه ۲۰ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار