ضرورت حضور تشکل‌های کشاورزی در بازارهای جهانی

کد خبر: ۲۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 10 August 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل تعاون روستایی استان یزد گفت: تشکل‌های خبره در حوزه بازرگانی این توان را دارند که با ارتباط و تعامل موثر با تجار و فعالان خارجی، زمینه‌های حضور فعال تشکل‌های کشاورزی در بازارهای هدف خارجی را فراهم آوردند.

 «علی جهازی» در نشست بررسی توانمندی‌های بخش کشاورزی و دامی شبکه تعاون‌های روستایی و کشاورزی استان که با حضور هیئت‌های اقتصادی و جاری شرکت‌های بازرگانی معتبر بین‌المللی و با هدف بازاریابی خارجی و صادرات محصولات کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: حضور در بازارهای جهانی، به‌عنوان یک ضرورت تلقی می‌شود و تشکل‌های خبره در حوزه بازرگانی این توان را دارند که با ارتباط و تعامل موثر با تجار و فعالان خارجی، زمینه‌های حضور فعال تشکل‌های کشاورزی در بازارهای هدف خارجی را فراهم کنند تا ضمن معرفی، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشور، زمینه‌ی واردات و دستیابی مستقیم به نهاده‌های مورد نیاز شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید فراهم شود.

وی گفت: در راستای حضور فعال تشکل‌های کشاورزی استان در بازارهای هدف خارجی و معرفی، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان به‌ویژه محصولات گلخانه‌ای استان، با رایزنی و مذاکرات انجام شده، مقدمات حضور هیئت کارشناسی شرکت بازرگانی شبکه تعاونی‌های کشاورزی ایران و هیئت‌های اقتصادی_تجاری شرکت‌های بازرگانی خارجی معتبر جهت بررسی زمینه‌های همکاری و مشارکت در سرمایه‌گذاری، تجهیز، توسعه، تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی تولیدی شبکه تعاونی‌های کشاورزی استان یزد، فراهم شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان افزود: تعاونی‌های کشاورزی تحت نظارت تعاون روستایی استان یزد به‌عنوان بخش خصوصی توانمند، ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی و غذایی و ایجاد تعاملات بازاریابی و بازاررسانی مناسب با بازارهای هدف دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز با هماهنگی مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در جلسات مشترکی که با حضور نمایندگان شرکت‌های بازرگانی و شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد برگزار شد، ضمن بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف، در خصوص زمینه‌های همکاری دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

یادآور می‌شود، سالانه بالغ بر 380 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان یزد تولید می‌شود که تنها پنج درصد آن در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی تولید مازاد بر مصرف است.

از طرفی نیز محصولات گلخانه‌ای استان دارای کیفیت مرغوب، ماندگاری بیشتر و طعم ویژه‌ای است که سبب شده تا این محصولات در کشورهای همسایه از جمله کشورهای روسیه و عراق دارای بازارهای خوبی برای فروش باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار