صرفه جویی 30 هزار متر مکعبی آب کشاورزی در پلدختر

کد خبر: ۲۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 16 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان، حدود 30 هزار متر مکعب آب کشاورزی در شهرستان پلدخترصرفه جویی شد.
  مدیر منابع آب شهرستان پلدختر گفت: با پر و مسدود كردن 9 حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق دهانه گشاد کشاورزی در این شهرستان این صرفه جویی صورت گرفته است.
«اکبر مهری» افزود: در زمینه اجرای طرح تعادل بخشی دشت‌ها و جلوگیری از برداشت غیرمجاز و بی رویه از منابع آب زیرزمینی، با همکاری مراجع قضایی و انتظامی، این تعداد چاه در بخش مرکزی و معمولان شهرستان پلدختر پر و مسلوب المنفعه شد.وی بیان كرد: باتوجه به این که 92 درصد آب در بخش کشاورزی شهرستان مصرف می‌شود، سمت و سوی برنامه ریزی‌ها باید در زمینه اقتصادی شدن آب و مصرف بهینه آن صورت پذیرد.
مدیر منابع آب شهرستان پلدختر اضافه کرد: بنابراین انجام فعالیت‌های منسجم و برنامه ریزی شده در زمینه افزایش کارایی مصرف آب از اولویت‌های اجتناب ناپذیر مدیریت منابع آب شهرستان است.
وی اظهار كرد: با اجرایی شدن قانون انسداد چاه‌های غیرمجاز، می‌توان با جلوگیری از برداشت غیرمجاز و بی رویه از منابع آب،بحران آب‌های زیرزمینی را با درایت کنترل کرد.
مهری افزود: حل بحران آب نیازمند عزم ملی است و برطرف كردن مشکلات بخش آب کشور نیازمند حمایت مردمی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی کشور است.
وی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را اقدام موثری در زمینه حفظ و نگهداری از منابع آب زیرزمینی عنوان کرد.
مدیر منابع آب پلدختر گفت: با اجرای پروژه‌های 15 گانه این طرح که بخشی از آن توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان زمین شناسی انجام می‌شود می‌توان تا حدودی دشت‌های خشک و ممنوعه را دوباره احیا کرد.مهری افزود:12 پروژه از 15 پروژه طرح احیا و تعادل بخشی مختص وزارت نیرو است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار