منطقه آزاد اردبیل صادرات محور است

استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل صادرات محور تعریف شده است و هدف‌گذاری ما توسعه صادرات از استان اردبیل به کشور روسیه و بازار قفقاز است.
کد خبر: ۲۸۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 19 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت بررسی مناطق آزاد در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، با قدردانی از حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در استان اردبیل اظهار کرد: هر چند در راه‌اندازی منطقه آزاد تابع قانون و مقرارت خاص هستیم و دایر کردن این مناطق ایرادات و اشکالاتی دارد اما به همراه استانداران سایر استان‌ها، صدا و سیما، مرکز پروژه‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی را مجاب کردیم تا با توجه به شرایط خاص استان اردبیل راه‌اندازی منطقه آزاد در این استان تنها با نگاه صادرات محور آن هم به بازار روسیه و حوزه قفقاز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق آزاد مزایا و مشوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا رونق تولید و صادرات اتفاق بیفتد، ادامه داد: در این کشور با اعمال برخی از قوانین به صورت یک شبه به ضرر تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمل کردیم به طوری که با تصویب این قوانین جلوی فعالیت‌های مشروع اقتصادی سلب شده است در حالی که ما به ثبات قوانین و مقررات و کارآمدی آنها نیاز داریم.

استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل صادرات محور تعریف شده است و هدف‌گذاری ما توسعه صادرات از استان اردبیل به کشور روسیه و بازار قفقاز است.

خدابخش با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در برخی از مناطق کمتر توسعه یافته بالا است در حالی که با استفاده از مزیت مناطق آزاد می‌توان در این باب و رونق صادرات و حتی واردات منطقی کارهای تاثیرگذاری را انجام داد، گفت: مناطق آزاد در حقیقت نقش فرار از مقررات ناپایدار و ضوابط دست و پاگیر را بازی می کنند که امیدواریم با عنایت مجلس دهم زمینه تصویب منطقه آزاد استان اردبیل نیز فراهم آید.

وی با بیان اینکه برخی از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل افزایش یک شبه نرخ ارز دچار معضلاتی شده و حتی روند تولید آنها متوقف شده است، تصریح کرد: ما در چنین شرایطی برای اینکه بتوانیم مرزنشینانمان را راغب به حضور در این مناطق کنیم باید در راه‌اندازی مناطق آزاد واقع‌بینانه عمل کرده و به بهانه‌های واهی سعی نکنیم مزایای این منطقه را نادیده بگیریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هم نمایندگان استان و هم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مکاتبات و پیگیری‌هایی را برای تصویب منطقه آزاد انجام می‌دهند که امیدواریم نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار