معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد؛

36 مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک های مردمی در عید قربان و جشن عاطفه ها

تابناک: مرتضیان گفت: هم اکنون در سطح استان 16 دفتر کمیته امداد و 36 مرکز نیکوکاری وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به کمیته امداد می باشند و این 52 نهاد همگی آماده دریافت کمک های مردمی به خصوص در عید قربان و جشن عاطفه ها می باشند.
کد خبر: ۲۹۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 07 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، ابوالفضل مرتضیان معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه پیرامون جشن عاطفه ها، با اشاره به مزایای توانایی پرسشگری خبرنگاران گفت: خبرنگاران بزرگترین شبکه نظلرت بر امور اجتماعی می باشند که توانایی پرسش از تمام افراد و مسئولین را دارند.

وی در خصوص ایجاد زمینه برای ترویج فرهنگ انفاق و احسان و نیکوکاری و نوع دوستی افزود: با وجود مسئولیت های فردی و اجتماعی، انتطار ما از اصحاب پرداختن ویژه به جشن ها و مراسم های همنوع دوستی برای ایجاد زمینه لازم در جامعه در جهت پرداختن به حقوق نیازمندان به همان صورتی که در دین اسلام وارد شده می باشد.

او ادامه داد: درست است که امدادرسانی وظیفه کمیته امداد می باشد اما تک تک آحاد جامعه نیز مسئول می باشند و رسانه باید به پرسشگری از تمام نهادها و ارگان های ، ائمه جماعت بپردازند و همه مسائل متوجه کمیته امداد نباشند بلکه همه احساس مسئولیت کنند. لذا کمیته امداد و اصحاب رسانه باید در یک گروه قرار بگیرند تا مشکلات نه به صورت مقطعی بلکه به صورت کلی برطرف گردد.

او در ارائه آماری اعلام داشت: هم اکنون در سطح استان 16 دفتر کمیته امداد و 36 مرکز نیکوکاری وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به کمیته امداد می باشند و این 52 نهاد همگی آماده دریافت کمک های مردمی به خصوص در عید قربان و جشن عاطفه ها می باشند.

مرتضیان در ادامه گفت: آموزش و پرورش، بسیج و صدا و سیما در همکاری تنگاتنگی نیز وظیفه جمع آوری این کمک ها را خواهند داشت با دادن قلک های پلاستیکی و پاکت ها پولی برای توزیع در مدارس، جامعه دانش آموزی را پوشش خواهیم داد و از رسانه در امر تبلیغات و اطلاع رسانی تقاضای کمک داریم.

وی در خصوص پایگاه های سیار گفت: این واحد ها به طور معمول به تعداد 3 تا 4 عدد در هر شهرستان برای دریافت کمک به مناطقی که با مشکل نزدیکی به مراکز نیکوکاری مواجه هستند مراجعه خواهند کرد. و در پایگاه های چهره به چهره هم نزدیک به 540 نفر نیرو وجود دارند که در راستای جشن نیکوکاری عمل می کنند.

او با اشاره به سیاست کمیته امداد در راستای ایجاد حلقه اتصال بین افراد نیازمند و مستغنی گفت: ما 36 پایگاه فعال به نام امداد محله داریم که دارای یک هیئت 7 الی 15 نفری می باشند که در حال دریافت کمک های مردمی می باشند و مبلغ جمع آوری شده نیز در اختیار نیازمندان همان محله خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار