برای اولین بار طی سال جاری به بالای ۶۱ دلار رسیده است

قیمت نفت اوپک به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۵ رسید

خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به تحلیل کمیسیون بازار سهام کالای فیوچرز آمریکا گزارش داد که دوران کاهش قیمت نفت به سر رسیده است.
کد خبر: ۲۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 29 April 2015
قیمت سبد نفتی اوپک که مجموعه‌ای از انواع نفت‌های تولید شده در برخی کشورهای عضو این سازمان، از جمله ایران، است، از ۱۰۸ دلار در اواسط سال گذشته به زیر ۵۰ دلار در اوایل سال جاری رسید و حتی در روزهایی از دیماه به مرز ۴۰ دلار نیز سقوط کرد تا اینکه برای اولین بار طی سال جاری به بالای ۶۱ دلار رسیده است. علت سقوط قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی طی یک سال گذشته، وجود مقادیر چشمگیر نفت مازاد در بازار عنوان شده است.این در حالی است که بر اساس گزارش ماهانه اوپک که روز ۲۸ فروردین‌ماه منتشر شد، تولید روزانه نفت اوپک در ماه گذشته میلادی حدود ۸۱۲ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته بود. بر اساس این گزارش، در مجموع کل تولید نفت اوپک در ماه مارس به ۳۰ میلیون و ۷۸۶ هزار بشکه در روز رسیده است، در حالی که سقف تولید اوپک روزانه ۳۰ میلیون بشکه مقرر شده است و نیاز به نفت اوپک برای سال جاری تنها ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود.
در این میان خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به تحلیل کمیسیون بازار سهام کالای فیوچرز آمریکا گزارش داد که دوران کاهش قیمت نفت به سر رسیده است.این گزارش از سرگیری حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن را یکی از عوامل افزایش قیمت نفت عنوان کرده است. گزارش بلومبرگ همچنین حاکی است که فعالیت ۵۶ درصد از سکوهای حفاری آمریکا از ماه اکتبر تا کنون متوقف شده است و انتظار می‌رود که تولید نفت این کشور کاهش یابد. تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) نیز به ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است که کمترین میزان طی شش هفته قبل از آن است.
قیمت نفت برنت دریای شمال در روز سه‌شنبه به ۶۴ دلار و ۷۳ سنت، همچنین قیمت نفت وست تکزاس اینترمیدیت آمریکا به ۵۷ دلار و هفت سنت رسیده است


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار