کاهش 10 درصدی تولید طالبی مجیدی در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: با پایان برداشت محصول طالبی مجیدی این شهرستان، بیش از500 تن از این محصول تولید شد که بخاطر بحران آبی میزان تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۲۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 15 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی بابیان اینکه طالبی مجیدی از محصولات مرغوب و خوش طعم این شهرستان است، اظهارکرد: این میزان محصول درسطح 25 هکتار از اراضی شهرستان توسط 100 خانوار بهره بردار در روستای مریم آباد بخش مرکزی ابرکوه تولید شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراقبت های ویژه کشاورزان در زمینه داشت و برداشت در هرهکتار بطور متوسط 22 تن و در بعضی از مزارع تا 30 تن طالبی مجیدی تولید و روانه بازار مصرف این شهرستان و استان های هم جوار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: در سال های گذشته بیش از 150هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت طالبی مجیدی اختصاص می یافت که بحران کم آبی باعث کاهش سطح زیرکشت این محصول شده است.
غیب الهی به کشاورزان توصیه کرد: بخاطر بحران آبی و تدوام خشکسالی، کاشت محصولات کم آبخواه نظیر زعفران، پسته و محصولات گلخانه ای را در الگوی کاشت خود قرار دهند.
17هزار هکتار اراضی شهرستان ابرکوه به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار