موحدی‌کرمانی:

خطرات و تهدیدات روز را بشناسیم

نایب رئیس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد که اگر امام خمینی(ره) توانست طاغوت را نابود کند و اسلام و انقلاب را روی کار آورد، به دلیل خطرشناسی دقیق ایشان بود.
کد خبر: ۲۹۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 19 September 2016
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در مراسم جشن غدیر در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، با بیان این‌که «سعادت و خوشبختی امت اسلام چیزی جز شناخت خطر نیست»، گفت: پیامبر(ص) خطر را احساس کردند و به همین دلیل نسبت به تبیین امامت علی(ع) تأکید کردند.

وی با تأکید بر «لزوم اهمیت توجه به ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)» گفت: بیشترین تأکید رسول‌الله(ص) در طول رسالت خود بر ولایت امیرالمؤمنین(ع) در مقاطع مختلف بود و در روز غدیر خم پیامبر اکرم(ص) مأمور شدند تا آشکارا ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را تبیین کنند. غدیر مهم‌ترین مسئله امت اسلام بود اما متأسفانه بعد از این همه تأکید از طرف پیامبر اسلام(ص) امت اسلامی دچار ضلالت شد و علی(ع) خانه‌نشین شد.

وی گفت: امام راحل هم خطر سلطنت و شاه را شناخت و بر روی آن انگشت گذاشت البته در این راه ایمان داشت و روحیه یأس را زدود و امید را در دل مردم زنده کرد و حقایق قرآن را در وجود مردم غنیمت بخشید.

دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران با تصریح این‌که «امام راحل در مبارزات خود داستان کربلا را برای مردم یادآوری کرد»، گفت: دستیابی به پیروزی از سوی امام(ره) ساده نبود، بلکه رمز پیروزی این بود که خطر امت زمان را شناخت و می‌دانست که دشمن کیست و خطر چیست. امروز هم همه باید خطرات روز شناخته و بدانیم چه چیزهایی نظام و انقلاب اسلامی و همچنین عزت و عظمت ما را تهدید می‌کند.

وی همچنین با اشاره به «تاکید اسلام بر انجام امر به معروف و نهی از منکر»، و با ابراز تأسف از این‌که «معروفات زیادی در جامعه از یاد رفته است»، گفت: امر به معروف کردن یک امر الهی است ضمن اینکه تأکید بر نهی از منکر هم شده است اما سئوال اینجاست که ما چقدر منکرها را می‌شناسیم؟ و یا اینکه چقدر خطر عدم شناخت منکرات را در جامعه می‌دانیم.

وی بهترین راه شناخت معروف و منکر در جامعه را تمسک به بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت:‌ معظم‌له در هر مقطعی شبیخون فرهنگی را مطرح کردند که این مسئله هوشیاری و بیداری ما را می‌طلبد و این خطر است که اسلام امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کند.

موحدی کرمانی در بخشی از سخنان خود و با بیان اینکه شنیده می‌شود تعدادی از ایرانی‌ها به سوی داعش گرایش پیدا کرده‌اند، این موضوع را بیانگر ضعف فرهنگی دانست و تصریح کرد که اگر فرهنگ دینی ضعیف شود، فرهنگ داعشی تقویت خواهد شد.

وی نسبت به ترویج تفکرات وهابی‌گری هشدار داد و اضافه کرد که گروه‌های تکفیری از سنین کودکی فرزندانشان را ضد شیعه تربیت می‌کنند.

وی فرهنگ غلط را ریشه بدحجابی توصیف و تاکید کرد که اگر یک بانوی بدحجاب بداند که گناه بدحجابی چیست، این عمل را انجام ندهد زیرا مردم نوعا مطیع هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «تمام خواسته‌های مقام معظم رهبری توسط مسئولان محقق نشده است»، تصریح کرد: تمام خواسته‌های معظم‌له اسلامی است زیرا ایشان یک اسلام‌شناس هستند اما متأسفانه در دل عده‌ای حتی از مسئولان آن باور ولایت فقیه نیست و شاید شعار هم در این زمینه بدهد اما امام عملاً نیست.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص آمریکا و خطر نفوذ آمریکا، اضافه کرد: نفوذ در مسئولان می‌خواهد باورها را عوض کند و این باور که مشکل اقتصادی ما توسط آمریکا حل می‌شود یک خطر است.

وی به ظرفیت‌های فراوان کشور در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد که معنای بی‌توجهی به اقتصاد نشناختن خطر و تشخیص ندادن مسیر درست از اشتباه است.

امام جمعه موقت تهران همچنین کم شدن اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را یک خطر بزرگ توصیف و با بیان اینکه پرداخت‌ حقوق‌های نجومی، مردم را بدبین کرده و می‌کند، گفت: به چه دلیل عده‌ای حقوق‌های آنچنانی می‌گیرند و عده‌ای کارگر هم حقوق کم و یا اصلاً حقوقی دریافت نمی‌کنند؟ این‌ها مواردی است که دولت باید با آن‌ها مقابله کند گرچه در این زمینه گام‌های برداشته است اما گام‌های برداشته شده کم است.

وی پایه اسلام را عدالت دانست و با بیان این‌که «اسلام دین دنیا و آخرت است و به دنیای مردم هم توجه دارد که باید به تمام دستورات آن توجه کرد»، به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره و خاطرنشان کرد: آن حضرت در این نامه می‌فرماید که من ولایت را به تو دادم و از تو، چهار پیمان و وظیفه می‌گیرم نخست این‌که درآمدها را زیاد کنی، دوم کشور را آباد کنی، سوم موجبات پیشرفت مردم را فراهم کنی و چهارم اینکه با دشمنان مردم جهاد کنی.

وی جایگاه شناخت خطر را در زندگی فردی و شخصی مهم توصیف کرد و گفت: چرا طلحه و زبیر کارشان به جنگ با امیرالمؤمنین(ع) کشید، چون خطر را نشناختند و گرفتار هوای نفس و حب دنیا شدند و اگر خطر را می‌شناختند با حضرت امیر نمی‌جنگیدند.

موحدی کرمانی همچنین اهمیت ولایت‌مداری را متذکر شد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دستگیره ایمان که به آن متمسک شدی و بهشتی هستی، ولایت و برائت است و این مسئله‌ای است که امثال افرادی مانند طلحه و زبیر نداشتند.

وی عدم شناخت طاغوت زمان را یک خطر بزرگ دانست و بر لزوم شناسایی این نوع خطر تأکید کرد و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند اگر گاهی دشمن به ما نزدیک شد، نگوییم که او دیگر دوست ما شده است، گاهی دشمن به ما نزدیک می‌شود تا ما را فریب دهد و غافلگیر کند.

وی با تأکید بر اینکه طاغوت نوع دوم خطر فتنه است، گفت: مقام معظم رهبری بر روی مسئله فتنه بسیار تأکید دارند چرا که فتنه غوغا می‌کند.

موحدی کرمانی با یادآوری اینکه نقش فتنه و فتنه‌گری در طول تاریخ اظهار کرد: در جریان وعده خدا با موسی(ع) اصحاب آن حضرت گرفتار یک فتنه شدند. خدا در این باره می‌فرماید فتنه با این‌ها چه کرده است که بعد از یک عمر ایمان به خدا و رسیدن به عزت، یک باره بت پرست شدند لذا فتنه می‌تواند ایجاد وسوسه کرده و انسان‌ها را به اشکال مختلف گمراه کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار