بیش از ۱۴۰۰ مصوبه ثمره نشست کارگروه تسهیل در یزد

کد خبر: ۲۹۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک یزد،دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد از هزار و ۴۶۴ مصوبه و رفع مشکل واحدهای تولیدی به عنوان ثمره نشست های کارگروه تسهیل خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی  در مورد جایگاه و نیاز تشکیل کارگروه تسهیل اظهار داشت: کارگروه تسهیل با مصوبه هیئت وزیران و با هدف بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری ۲۸ جلسه اصلی هزار و ۲۹۱ پرونده برای حل مشکلات مطرح شده است، ادامه داد: در چارچوب وظایفی که برای کارگروه تعریف شده است تاکنون مشکل ۱۸۵ واحد در زمینه نساجی، ۱۷۳ واحد صنعتی در زمینه شیمیایی، ۱۷۱ واحد در زمینه تولیدات برقی، ۱۳۹ واحد در زمینه صنایع معدنی و ۵۶ واحد غذایی حل و فصل شده است.

دبیر کارگروه تسهیل با اشاره به بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکلات این واحدها عنوان کرد: بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان ها و دستگاه‌ های مرتبط از جمله امور مالیاتی و  تامین اجتماعی، رسیدگی به اختلافات یا مشکلات اجتماعی با نیروی کار در واحدهای استان از جمله وظایفی است که در کارگروه تسهیل استان برای رونق تولید دیده شده است.

علمدار یزدی با تاکید بر کمک دولت در تکمیل و راه‌ اندازی طرح‌های نیمه ‌تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اظهار داشت: حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان نیز با همکاری نهادها و بانک ها از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی با اشاره به طرح دولت در زمینه رونق تولید و اعطای تسهیلات گفت: متاسفانه در این زمینه بانک ها آنگونه که باید همکاری ندارند و بر اساس تعداد پرونده هایی که به آن ها داده شده است اقدام مناسبی برای پزداخت صورت نگرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار