محسن رضایی در مراسم سالگرد شفیع زاده

فرماندهان جوان شهید، بهترین الگو برای جوانان امروز است

اگر جوانان می خواهند در تمامی زمینه ها موفق شوند باید شهدا را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده و زندگی نامه و تجربیات آنان بیش از پیش استفاده کنند .
کد خبر: ۳۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 02 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  عصر روز چهارشنبه  در مراسم بزرگداشت شهید حسن شفیع‌زاده در تالار معلم تبریز که  با استاندار و فرمانده سپاه عاشورا و  دیگرفرماندهان  نظامی و انتظامی وخانواده های شهدا و رزمندگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس برگزارشده بود با  اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس گفت : رهبری فرماندهان جوان دفاع مقدس را معجزه انقلاب نامیدند که در جوانی به ژنرال‌های کارکشته مبدل شدند.

رضایی گفت : اگر جوانان می خواهند در تمامی زمینه ها موفق شوند باید شهدا را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده و زندگی نامه و تجربیات آنان بیش از پیش استفاده کنند .

وی با اشاره به زندگی نامه و وصیت نامه شهید اقا مهدی  باکری اظهار داشت  : جوانانی که می خواهند اشخاصی همچون شهید باکری ها و باقری ها باشند نباید منفعل و تماشاچی باشند بلکه باید در تمامی عرصه های فرهنگی ، اجتماعی " اقتصادی و سیاسی حضور فعال داشته باشند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌خواهند مسیر شهدا را در کشور کوچک، ناموفق و شکست خورده معرفی کنند و برخی نیز جنگ و دفاع مقدس را اشتباه و شکست‌خورده معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: جوان امروز نباید آرام، غیرفعال و بی‌جنب و جوش باشد و باید به رمز و رازهای این سرداران بپردازند و جاذبه وجودی آنان را کشف کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران  الگوگیری جوانان امروز از فرماندهان جوان  و جوانان نسل دفاع مقدس را نیازمند برنامه‌ریزی عملی و انتقال مسئولیت‌ها به جوانان دانست و افزود: جوانان آن دوران مانند شهید شفیع‌زاده و باکری جوانان منفعل و غیرفعال نبودند بلکه قبل از جنگ نیز فعال و کوشا بوده و در مساجد و محله‌ها نقش مثبت ایفا می‌کردند.

وی افزود :  با الگو گرفتن از این جوانان هیچ مانعی نمی تواند سر راه ملت ایران باشد و مردم فهیم ، غیور و شجاع ایران به راحتی از این موانع و تنگناها چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اجتماعی همچون مشکلات مربوط به مواد مخدر ، تورم و بیکاری به راحتی عبور خوهند کرد .

رضائی گفت: راه‌اندازی توپخانه سپاه در 40 روز صورت گرفت و همه متخصصان نظامی می‌دانند که این امر در 40 روز امکان‌پذیر نیست و معجزه‌ای رخ داد و توپخانه سپاه در آزادسازی خرمشهر شرکت کرد.

فرمانده وقت سپاه پاسداران گفت: سپاهی که با  تنها سلاح‌های سبک مانند کلاشینکف وارد جنگ  با دشمن تا دندان مسلح شده بود بعد از پایان جنگ 700 قبضه توپ در اختیار داشت و اداره می‌کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای  بین ایران و 1+5 گفت : حتی کسانی که به فکر مذاکره با قدرت های خارجی هستند باید اقتدار و خطوط قرمز جمهوری اسلامی را رعایت کنند  نه اینکه فقط بر مبنای قوانین، مذاکره کنند .

وی خطاب به مقامات ارشد دولت آمریکا گفت : مگر نمی گویید پرچمدار دموکراسی و آزادی  در جهان هستید پس چرا با ایجاد بحران و ناامنی در کشورهای اسلامی  و منطقه همچون بحرین برای هر سنی، یک و برای هر 10 شیعه ، یک حق رای قایل هستید ؟

رضایی گفت: ایران در مذاکرات برای سومین بار در حال تست آمریکا است که آیا این کشور با ملت ایران صادق است یا خیر! و نخست وزیر جنایت‌کار اسرائیل نیز دائم صحبت می‌کند و برایش کف می‌زنند با این هدف که روند مذاکرات منقطع شود.

وی با بیان اینکه اوباما  ظاهرا قدری عاقل شده است،گفت: اوباما می‌داند جنگ باعث اقتدار تاریخی مردم ایران شده و تحریم‌ها هم باعث پیشرفت کشورمان، بنابراین راهی به جز مذاکره با کشورمان در پیش ندارد.

رضایی گفت: چرا ملت های  منطقه در  مانند مردم کشورهایی بحرین و عربستان از حق رای مساوی برخوردار نیستند و غرب از انسان‌های وحشی و تروریست  منطقه حمایت می‌کند و سئوال اینجاست که مگر جمهوری اسلامی ایران چه خطری برای آنان دارد که در مقابل ایران از تکفیری‌ها حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران را مانعی برای اهداف خود می‌دانند.

محسن رضایی گفت : جمهوری اسلامی ایران ، ملت های مظلوم منطقه را از دست حکام دست نشانده و مستبد غرب، آزاد می کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار جهانی با ایجاد ناامنی در منطقه می خواهد امنیت اسراییل را تامین کند گفت : بزرگترین مشکل جهان اسلام، نبود رهبری واحد است که در صورت وجود رهبری واحد، استکبار جهانی نمی تواند کوچکترین تجاوزی را به این منطقه داشته باشد .

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار